Oscar J. Barroso / AFP7 / Europa Press
BARCELONA 23 des. (EUROPA PRESS) -
L'entrenador Pablo Machín ha estat destitut aquest dilluns, al costat del seu cos tcnic, per un RCD Espanyol que vol reconduir la situació i mirar de salvar l'equip del descens, després de la derrota de l'equip blanquiblau a Leganés.
"El RCD Espanyol de Barcelona informa que Pablo Machín ha estat destitut de les seves responsabilitats com a entrenador del primer equip masculí", ha informat el club catal en un comunicat.
Des del conjunt espanyolista asseguren que aquesta decisió és "fruit del rendiment esportiu" del primer equip, i amb la "clara voluntat de reconduir la situació actual" del conjunt blanquiblau a la Lliga Santander, cuer i a 5 punts de la salvació. També han estat destituts de les seves funcions la resta d'integrants del cos tcnic; Jordi Guerrero, Jordi Balcells i Carles Martínez.
"El RCD Espanyol agraeix a Pablo Machín i al seu cos tcnic la seva implicació durant aquests mesos de treball i els desitja tots els xits personals i professionals", va apuntar l'entitat blanquiblau.
Pablo Machín és el segon entrenador destitut a l'Espanyol en aquesta temporada, després d'un David Gallego, elegit com a substitut de Rubi i a qui va rellevar per la irregularitat en LaLiga malgrat que el catal va ficar a l'equip a la Lliga Europa, i van superar la fase de classificació.
Gallego va entrenar l'equip en les 8 primeres jornades de la Lliga, amb un balan d'una victria, dos empats i cinc derrotes --sumant 5 punts de 24 possibles (20,83 per cent)--. A la Lliga Europa, després d'aconseguir el bitllet, va dirigir l'equip en les dues primeres jornades de la fase de grups, amb una victria i un empat.
Per la seva banda, Machín va agafar l'equip a l'octubre i, a la Lliga, ha dirigit deu partits amb un balan d'una victria, dos empats i set derrotes --amb 5 punts de 30 possibles (16,67 per cent). A la Lliga Europa, ha jugat 4 partits amb 2 triomfs, 1 empat i 1 derrota.