Publicat 21/05/2019 17:36

Mor als 70 anys Niki Lauda, tricampió de la Fórmula 1 i fundador de l'aerolínia LaudaMotion

F1 NIKI LAUDA
DPPI / AFP7 / Europapress

VIENA, 21 May. (Reuters/EP) -

El tricampió mundial de la Fórmula 1 Niki Lauda, considerat un dels millors pilots, ha mort aquest dilluns als 70 anys, segons ha informat la seva família en un comunicat.

L'austríac, qui va ser hospitalitzat el gener durant aproximadament 10 dies a causa d'una grip, havia rebut un trasplantament de pulmó a l'agost del 2018.

"Els seus rcords únics com a esportista i empresari són i seran inoblidables", ha indicat la seva família en el comunicat. "El seu incansable entusiasme per l'acció, la seva franquesa i la seva valentia segueixen sent un model a seguir i una referncia per tots nosaltres. Va ser un marit, pare i avi afectuós i el trobarem a faltar", ha afegit.

Lauda va guanyar dos campionats mundials el 1975 i 1977 amb Ferrari i un tercer el 1984 amb McLaren. Va passar a la histria per greu accident l'any 1976 quan corria en el circuit de Nürburgring, per malgrat les greus cremades que va patir, aviat va tornar a pilotar el seu Ferrari amb un casc modificat i va conquistar el seu segon títol de la F1.

La seva rivalitat amb el pilot britnic James Hunt, campió mundial el 1976 amb McLaren, va ser intensa i es va convertir en el tema de l'aclamada pellícula "Rush" el 2013.

Després de dos anys d'xit a Brabham i després d'una pausa de dos anys, Lauda va tornar a la F1 per fer quatre temporades més amb McLaren i va guanyar el títol del 1984 per mig punt sobre el seu company d'equip Alain Prost.

PERIPLE AERI.

Després de retirar-se de l'automobilisme, al llarg de les dcades del 1980 i 1990 va convertir Lauda Air" en una aerolínia internacional amb vols de llarga distncia des d'ustria i cap a tot el món, abans de la fusió amb Austrian Airlines el 2012.

El 2003, va fundar l'aerolínia Niki, que el 2011 va vendre Air Berlin, la segona aerolínia d'Alemanya, avui desapareguda. Posteriorment, Niki Lauda va recuperar els actius de l'aerolínia amb seu a ustria pels quals van arribar a licitar Lufthansa i IAG, el mar del 2018.

Finalment, Niki Lauda va signar l'any passat un acord amb Ryanair per donar suport al desenvolupament de la companyia, amb la compra d'una participació inicial del 24,9% amb l'objectiu que aconseguís fins al 75%, operació que va tancar el juliol, i posteriorment adquirir el 100% el passat mes de gener.

RETORN A la F1.

Lauda també va tornar a la F1, primer amb Ferrari en la dcada de 1990 i després amb Mercedes, on va ser nomenat president no executiu el 2012.

La mort de Lauda ha sacsejat a la comunitat de la F1 dies abans del Gran Premi de Mnaco. "Tots a McLaren estem profundament tristos en saber que el nostre amic, collega i campió del món de la Fórmula 1 del 1984, Niki Lauda, ha mort", ha assenyalat l'esquadra britnic. "Niki sempre estar als nostres cors i en la nostra histria", ha asseverat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés