MADRID, 15 jul. (EUROPA PRESS) -
La Fórmula 1 ha presentat aquest dijous un cotxe trencador per al Mundial 2022 amb un disseny simplificat, pneumàtics més grans, una eficiència aerodinàmica superior a través de l'efecte terra i un augment de la seguretat per als pilots.
"Aquest model crearà les condicions perquè les curses siguin més igualades i augmentin els avançaments, amb cotxes elegants, aerodinàmics i dissenyats per lluitar al límit. És un moment important per a la Fórmula 1", ha dit el president de la competició, Stefano Domenicali.
L'F1 ha treballat en aquest prototip des del 2017, més temps que en cap altre model anterior, i ha fet més de 7.500 simulacions per ordinador que li han permès acumular mig petabyte de dades, l'equivalent a deu milions d'armaris arxivadors plens de documents.
Entre els principals canvis tècnics destaquen l'aleró davanter i el morro, que s'han redissenyat per complet, o els nou pneumàtics, amb llandes que augmenten de les 13 polzades actuals a les 18.
Segons ha explicat el responsable de Pirelli, Mario Isola, també han redissenyat completament la carcassa i hi han introduït nous compostos amb la idea que les gomes s'escalfin menys durant la cursa. A més, les rodes estaran cobertes per unes aletes.
El director esportiu de l'F1, Ross Brawn, ha destacat el "disseny espectacular" del cotxe. "Volíem que cridés l'atenció amb el seu aspecte i també amb aquestes llandes de 18 polzades. L'objectiu encara és que guanyin els millors, però que la competició sigui més igualada", ha dit.
Entre les novetats també destaca el canvi en el fons pla, pensat per generar un efecte terra i fer que els rebufs siguin més potents i, en conseqüència, resulti més fàcil que es produeixin avançaments. El que no canvia és la unitat de potència i el model turbo-híbrid d'1,6 litres.