La muntanyenca basca, que serà mare a l'abril, ambiciona aconseguir el quinzè vuitmil: pujar l'Everest sense oxigen
MADRID, 1 Febr. (EUROPA PRESS) -
L'alpinista Edurne Pasaban, la primera dona a ascendir els 14 vuitmils del planeta, ha afirmat que el seu futur seguirà vinculat a la muntanya i que pretendrà pujar la muntanya Everest sense oxigen, el seu "quinzè vuitmil", entre d'altres reptes, a la presentació aquest dimecres a Madrid de la col·lecció que porta el seu nom per a la marca sueca Haglöfs.
"No veig que el meu futur estigui molt allunyat de la muntanya. L'objectiu és que la meva vida no canviï molt. Fer el mateix, però amb una motxilla més", ha apuntat Edurne Pasaban, que està embarassada de sis mesos i espera tenir un fill a l'abril.
Entre els projectes que es planteja Pasaban, de 43 anys, destaca l'ascensió a l'Everest, de 8.848 metres, però sense l'ajuda d'oxigen, pujar altres muntanyes desconegudes d'entre 6.000 i 7.000 metres i disputar un altre cop la marxa cicloturista Quebrantahuesos el juny, poc després de donar a llum.
La de Tolosa, imatge de la marca Haglöfs des de fa 5 anys, ha recordat que va començar a la muntanya als 15 anys en el club del seu poble. "Jo sóc enginyera, i això què té a veure amb la muntanya? Em sento lliure a la muntanya, vaig trobar-hi la llibertat de prendre decisions per mi mateixa", ha argumentat.
"UNA LÍNIA MINIMALISTA I FEMENINA"
Edurne Pasaban ha presentat la seva col·lecció de Primavera/Estiu de 2017 per a Haglöfs, centenària empresa sueca fundada el 1914, present a 22 països i amb prop de 1.500 clients, 200 d'ells a Espanya i 1,6 milions de peces produïdes a l'any. L'esmentada col·lecció pretén seguir, segons ella, una línia "femenina" i "minimalista".
"Estava farta de portar roba gran d'home per no passar fred a la muntanya. És un orgull que aquesta línia porti el meu nom, està dissenyada per dones i pensada per a dones", ha comentat l'alpinista basca, en un acte amb el responsable de màrqueting i vendes de la marca a Espanya, Tito Cuadras.
A la presentació a Madrid s'ha visionat en primícia mundial el vídeo que Edurne va gravar a Estocolm, sota el lema 'Amb Haglöfs pots vèncer els elements', de la nova col·lecció de moda urbana, que evidencia que ser una dona aventurera no està renyit amb portar un bon disseny per al dia a dia.
Consisteix en una línia inspirada en la dona dinàmica i esportiva, amb peces molt còmodes i amb estil. Destaquen les siluetes netes i una filosofia de disseny minimalista amb detalls personals i colors atrevits, sense oblidar el concepte de sostenibilitat, un dels valors més importants de Haglöfs.
Pasaban ha destacat dues peces de la col·lecció: 'Kabi' (K2), produïda amb el laminat 3 capes Gore-Tex, i que fa esment a la muntanya K-2, la segona més alta de la Terra, amb 8.611 metres; i 'Aran', la seva preferida, segons ha confessat, per la seva versatilitat per a jornades d'intens vent i pluja.