MADRID, 5 ago. (EUROPA PRESS) -
L'espanyola Carolina Marín ha conquistat aquest diumenge el títol en el Campionat del Món de bàdminton, disputat a la ciutat de Nanjing (la Xina), després de guanyar a la final davant l'índia Pusarla V. Sindhu per 21-19 i 21-10 en un partit que s'ha allargat 46 minuts.
Marín, vigent campiona olímpica després d'haver vençut precisament Sindhu a la finalíssima de Río 2016, va aconseguir així el seu tercer títol mundialista per a un palmarès en el qual ja figuraven els del 2014 i 2015. I amb aquest triomf en Nanjing, a més, l'espanyola es va convertir en la primera dona de la història a guanyar tres vegades el Mundial.
La jugadora de Huelva va iniciar aquest duel contra Sindhu més encertada que en les semifinals, prenent avantatges en el primer set (2-0 i 3-1) després de diversos punts de llarg piloteig. La paciència era una altra arma amb la qual enfrontar-se a una rival situada en el número 3 del rànquing internacional i que ja havia sortit subcampiona del Mundial 2017.
Però l'índia, a un gran nivell durant tot aquest certamen, va reaccionar ràpidament i va remuntar fins a igualar el marcador (3-3) i fins i tot posar-se 5-8 a dalt. Per evitar més debilitats, Marín va ficar un profundíssim cop de revés a la cantonada esquerra del seu atac; el volant va fregar la línia i va establir el 6-8, trencant amb la mala dinàmica gràcies al 7-8 immediatament posterior.
Sindhu va tornar a distanciar-se, arribant al minidescans amb 8-11 a favor seu. El set va seguir per la mateixa línia en la represa, gràcies a un parcial d'1-3 signat per l'asiàtica (9-14). Encara que aquí Marín va mantenir la concentració, no va seguir el joc de la guerra psicològica plantejada pel seu rival i després va recuperar la davantera en el resultat (16-15 i 17-16).
MARÍN, INAPEL·LABLE EN EL SEGON SET
En aquest intercanvi de raquetes creuades i mirades desafiadores entre aturades innecessàries, l'andalusa va tenir més encert i es va posar amb un 'set point' favorable (20-18). Però el va desaprofitar, després que l'índia enviés a la línia de fons un 'smash'; no obstant això, immediatament va certificar el 21-19 i es va anotar així la primera màniga en 25 minuts.
La de Huelva va començar inspiradíssima el segon set, amb una defensa propera a la perfecció i fent un parcial de 5-0 que ja va ser un dur obstacle per Sindhu. Els cops creuats van fer mal a l'asiàtica, que s'havia perdut en innecessàries batalles extraesportives; de fet, i amb 8-2 a favor de Marín, l'àrbitre va avisar a ambdues jugadores que se centressin en el piloteig i no en altres tàctiques de desconcentració.
Sindhu va ser incapaç d'afrontar la segona màniga amb aquesta determinació que mostrava al llarg del campionat, ja que havia aconseguit la final sense cedir un sol set. L'espanyola es va deixar anar i va gaudir sobre la pista, arribant al minidescans amb una àmplia renda (11-2) que va administrar amb mestratge fins a adjudicar-se el triomf per 21-10 i celebrar la seva tercera corona mundialista amb un brillant somriure entre abraçades dels seus entrenadors.