GIGI SOLDANO / DPPI Media / AFP7 / Europa Press
El francs se n'ha anat a terra durant la primera volta després de topar amb Marc Márquez, que ha abandonat en la seva tornada al campionat
Bagnaia i Aleix Espargaró acaben al podi i s'endinsen de ple en la lluita pel títol
MADRID, 18 set. (EUROPA PRESS) -
El pilot itali Enea Bastianini (Ducati) s'ha emportat una pica victria en la cursa de MotoGP del Gran Premi d'Aragó, quinzena prova del Mundial de motociclisme, després d'avanar en l'última volta el seu compatriota Francesco Bagnaia (Ducati), que al costat de l'espanyol Aleix Espargaró (Aprilia), tercer aquest diumenge, pressiona pel campionat el líder Fabio Quartararo (Yamaha), que ha patit una dura caiguda després de topar amb un Marc Márquez (Repsol Honda) que s'ha hagut de retirar en la seva tornada al Mundial.
'La Bstia' ha esperat fins a últim moment, en el revolt anterior al 'llevataps', per posar la moto a 'Pecco' i aconseguir el seu quart triomf de l'any amb 42 millsimes d'avantatge, un final d'infart per a una cursa que ha comenat amb doble esglai.
En la tornada al campionat després de la seva quarta operació de l'húmer, Márquez ha ascendit de la tretzena a la sisena posició abans del primer revolt, en el qual ha avanat Quartararo per l'exterior. El niard marxava a roda del catal en el tercer revolt quan tot ha saltat enlaire; Márquez ha estat a punt de patir un 'highside' i la moto del francs se li ha tirat a sobre, una acció que ha acabat amb el líder del campionat per terra.
Amb la moto malmesa, encara s'ha vist embolicat en un nou incident dos revolts més tard, abans d'arribar al 'llevataps', quan el japons Takaaki Nakagami (Honda) ha xocat amb la seva moto i s'ha quedat tirat enmig de la pista en una perillosíssima acció en la qual Maverick Viñales (Aprilia) ha aconseguit evitar-lo.
Malgrat el seu 'zero', el niard (211) continua al capdavant de la general, per ara només gaudeix de deu punts de renda respecte de 'Pecco' Bagnaia i 17 respecte d'Aleix Espargaró, que s'endiensen de ple en la batalla pel títol. El catal ha pujat a posicions de podi a dos revolts per al final, després d'avanar el sud-afric Brad Binder (KTM).
Entre la resta d'espanyols, Jorge Martín (Ducati) ha acabat en sisena posició; Alex Rins (Suzuki), nov; Alex Márquez (Honda), dotz, per davant de Maverick Viñales (Aprilia); Pol Espargaró (Repsol Honda), quinz, i Raúl Fernández (KTM), vint.