Javier Borrego / AFP7 / Europa Press - Arxiu
MADRID 13 març (EUROPA PRESS) -
El FC Barcelona s'ha proclamat campió de la Primera Iberdrola 2021-22 després de golejar aquest diumenge a l'Estadi Johan Cruyff, en la vintiquatrena jornada, el Reial Madrid (5-0), un resultat que li permet alar el seu set títol de lliga i el tercer de manera consecutiva.
Amb aquest triomf, el conjunt blaugrana aconsegueix els 72 punts, que li permeten posar-se 22 punts per sobre de la Reial Societat i que fa insalvable la remuntada de les donostiarres aquesta temporada. Així, uneix un altre entorxat més als aconseguits al 2012, 2013, 2014, 2015, 2020 i 2021.
En un Johan Cruyff abarrotat, les de Jonatan Giráldez han trobat la porteria de Misa Rodríguez als quatre minuts, en una acció anullada per fora de joc de la sueca Fridolina Rolf. Tot i que les locals han dominat, el conjunt blanc ha aconseguit neutralitzar-les, per la seva fortalesa s'ha trencat a la vora del descans.
Al minut 41, la capitana Alexia Putellas ha caat un rebuig a la frontal i ha armat un xut que, després de tocar lleugerament Ivana, ha anat al fons de la xarxa. Només tres minuts més tard, la Pilota d'Or ha recollit una passada de Patri Guijarro, s'ha plantat davant de la portera madridista i ha augmentat el marcador.
Després d'un nou xut anullat en la represa, Guijarro ha encarrilat el camí al títol amb un xut directe a l'esquadra (min.61), i al 65 Graham Hansen ha posat un centre que Peter, provant de buidar-lo, ha introduit a la seva prpia porteria per posar el 4-0. Jenni Hermoso, ja al minut 83, s'ha unit al festival golejador abans de celebrar el nou títol i posar fi a la ratxa de vuit victries de lliga seguides del Reial Madrid.
A més del conjunt catal, l'altre favorit d'aquesta vintiquatrena jornada ha estat la Reial Societat, que ha reforat la seva posició de la Lliga de Campiones després d'imposar-se al Reial Betis a domicili per 0-3 amb gols de Nerea Eizagirre de penal, Amaiur Sarriegi i Synne Jensen.
L'equip de Natalia Arroyo s'ha afermat a la segona plaa amb 50 punts, quatre més que que l'Atltic de Madrid, que continua sense carbur en aquest moment lluny d'Alcalá de Henares i que no ha passat de l'empat sense gols contra el cuer Rayo Vallecano, i que la UDG Tenerife, que sí que ha tret els tres punts en la visita del Sevilla, al qual ha derrotat amb un gol en el minut 78 de Sydny Nasello. A nou punts, per amb dos partits menys, es queda el Reial Madrid.
D'altra banda, en un cap de setmana amb les trobades entre el Valncia i el Vila-real i entre el Llevant i el Deportivo Alavés Gloriosas ajornades pel coronavirus, l'Athletic Club ha remuntat en un minut amb els xuts de Yulema Corres i Ane Azkona el de Geyse Ferreira per derrotar el Madrid CFF i l'Sporting de Huelva s'ha emportat un duel directe per evitar el descens contra l'Eibar grcies a un doblet de Hannah Keane.