Actualitzat 17/04/2018 18:59

El Barça dota els entrenadors d'"eines perquè puguin liderar"

Eduardo Amblar (CAR Sant Cugat) i Ana Merayo (SAIE BARÇA)
UAO CEU

BARCELONA, 17 abr. (EUROPA PRESS) -

La responsable del Servei d'Atenció Integral a l'Esportista (Saie) del Futbol Club Barcelona, Ana Merayo, ha explicat que aquest servei ajuda a l'entrenador a entendre el perquè de com actuen els jugadors al camp: "Moltes vegades cal dotar els entrenadors d'eines perquè després puguin liderar".

Merayo ha participat aquest dimarts en el II taller 'Psicologia de l'Esport. Valor d'una professió i claus de futur', organitzat per la Universitat Abat Oliba (UAO) CEU i el Col·legi de Psicologia de Catalunya (COPC), que s'emmarca en el Postgrau en Psicologia Coaching en l'Esport que imparteixen ambdues institucions.

La cita ha reunit referents de la Psicologia de l'Esport per reflexionar sobre els reptes de futur de la professió, que consisteix en un "suport" que treballa per entendre i atendre les necessitats de l'esportista, de l'entrenador i de tot l'equip.

El seu objectiu és "donar suport al jugador i proporcionar informació a l'entrenador que l'ajudi a entendre per què el jugador actua d'una determinada manera al camp", proporcionant-li elements d'anàlisis que li serveixin en la presa de decisions i en el lideratge.

La responsable del Saie del Barça també ha destacat la importància que el psicòleg sigui prudent en les seves intervencions, "escolti als entrenadors", i ha incidit en la necessitat que el suport sigui integral --com inclouen les sigles del servei--.

Merayo ha apostat per un enfocament multidisciplinari: "El primer pas és treballar amb la persona. No podem parlar de rendiment esportiu sense tenir en compte els principis anteriors", ha afegit, i en aquesta línia, ha destacat l'important paper que exerceix la figura del tutor dins l'esquema del Saie.

En l'acte, el psicòleg del Centre d'Alt Rendiment (CAR) de Sant Cugat (Barcelona) Eduardo Amblar ha destacat el treball previ a una situació d'alta competició, i ha descrit que en la preparació se superposen quatre plans: entorn i característiques psicològiques de l'esportista, motivació, gestió del dia a dia i recursos psicològics per a la competició.

No és possible tenir èxit a la competició, al quart esglaó, si els tres anteriors no són sòlids, ha observat Amblar, que ha reivindicat l'entrenament com l'entorn en el qual pot actuar amb més insistència el psicòleg de l'esport: "El fet de poder donar una mà en els entrenaments és gairebé més important que la competició".

PSICOLOGIA DE L'ESPORT

Han participat en la trobada el director del programa de postgrau en el qual s'emmara, Francisco-Solano Romero; el psicòleg de l'esport i cofundador d'ACPE, Joan Riera, i el psicòleg de la Real Federació Espanyola d'Hípica i professor d'INEFC de Lleida Álex Gordillo, considerats com dos pioners de la psicologia de l'esport a l'Estat.

També han intervingut el vicedegà del Col·legi de Psicologia de Catalunya, Ricard Cayuela, i la llicenciada en Educació Física i directora del Servei d'Esports de la UAO CEU, Elena Ardíaca.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés