Actualitzat 06/04/2018 14:59

Zuckerberg, sobre les notícies falses i la manipulació: "és un problema que requereix un treball minuciós"

Mark Zuckerberg
REUTERS / STEPHEN LAM

MADRID 5 abr. (Portaltic/EP) -

El CEO de Facebook, Mark Zuckerberg, ha reconegut que existeix activitat a la xarxa social per estendre desinformació i les denominades notícies falses, com han detectat en relació a les eleccions presidencials dels Estats Units de 2016, però també en les eleccions celebrades a França i Alemanya.

Com ha detallat Zuckerberg davant la premsa internacional aquest dimecres, el seu equip ha treballat per eliminar l'activitat de la Internet Research Agency (IRA), vinculada amb el Govern de la Federació Russa, per la qual cosa han desactivat més de 270 perfils i pàgines controlades per la IRA en Facebook i Instagram.

Després de les eleccions presidencials dels Estats Units de 2016, van tenir lloc les eleccions presidencials de França, per la qual van emprar eines d'intel·ligència artificial que va portar a l'eliminació de més de 30.000 comptes falsos; i les eleccions alemanyes, per les quals va treballar de forma conjunta amb la comissió electoral del país amb la finalitat de compartir l'activitat sospitosa que es detectés.

Per aquesta tasca, Zuckerberg ha informat que compta amb un equip de 15.000 persones treballant en seguretat i revisió de contingut, i que per a final d'any seran més de 20.000.

De cara al futur, el responsable de Facebook ha assegurat, respecte a l'activitat d'IRA, que "hi haurà més contingut a mesura que ho anem trobant".

Zuckerberg considera que serà una "batalla sense fi" mentre que "hi hagi persones emprades a Rússia amb la feina de tractar de trobar formes d'explotar aquests sistemes".

La inversió en seguretat i els efectes que han tingut les notícies falses distribuïdes a través de les xarxes socials, Facebook inclosa, han obligat Zuckerberg a canviar la seva visió sobre el fenomen.

El 2016, després de les eleccions nord-americanes, el CEO va assegurar que era una "bogeria" que les notícies falses poguessin influir en els resultats de les eleccions.

En aquest sentit, Zuckerberg ha reconegut que "mai" hauria d'haver-se referit a la situació com a "bogeria", atès que és "un problema que clarament requereix un treball minuciós".

Quant al nou Reglament General de Protecció de Dades que entrarà en vigor al maig en la Unió Europea, Zuckerberg assegura que aquest tipus de regulació "és positiva".

La seva intenció, ha comentat, és "realitzar tots els mateixos canvis i ajustos disponibles a tot arreu, no solament a Europa", encara que aquestes modificacions pot ser que no tinguin "el mateix format".

SOBRE CAMBRIDGE ANALYTICA

Zuckerberg ha compartit la dada dels afectats per l'ús il·legal de dades d'usuaris per part de Cambridge Analytica, 87 milions d'usuaris, i no només als Estats Units.

La dada procedeix de la investigació interna realitzada per la companyia i recull que el 81% dels afectat són usuaris de nord-americans, encara que també ha repercutit en Filipines (1,4%), Indonèsia (1,3%) i Regne unit (1,2%), entre uns altres.

Contingut patrocinat