Publicat 31/01/2018 11:52

Zoido defensa el dispositiu policial del Parlament per ser "raonable, proporcionat i equilibrat"

Mossos enfront del Parlament
EUROPA PRESS

MADRID 31 gen. (EUROPA PRESS) -

El ministre de l'Interior, Juan Ignacio Zoido, ha defensat el dispositiu desplegat pels Mossos d'Esquadra als voltants del Parlament amb motiu de la frustrada sessió d'investidura d'aquest dimarts que, al seu parer, va ser "proporcionat, equilibrat" i "absolutament raonable".

En declaracions al Congrés abans de reunir-se amb diputats del PP, el titular d'Interior ha subratllat que el dispositiu va complir el seu objectiu, "salvar la inviolabilitat del Parlament i el seu normal funcionament".

"Això es va aconseguir diguin el que diguin algunes persones", ha afegit.

Zoido responia així, tant a aquells que el critiquen per excessiu com al líder de Cs, Albert Rivera, els companys del qual van haver de sortir escortats i entre insults de la seu parlamentària, una situació que ha lamentat.

ÚS RAONABLE DE LA FORÇA

El ministre ha admès que "davant la virulència" d'alguns dels manifestants que van secundar la protesta convocada per l'ANC i Òmnium Cultural es va emprar "lògicament la raonabilitat en l'ús de la força".

En aquest punt, després de recordar que va haver-hi dos detinguts i que, entre els Mossos va haver-hi diversos lesionats, ha explicat que ara seran les Forces de Seguretat les que facin balanç de com va funcionar el dispositiu, com fan sempre, per millorar-lo si es pot.

A més, ha assenyalat que els identificats i els detinguts rebran la sanció pròpia de la Llei de Seguretat Ciutadana que "alguns volen derogar".

"Aplicació escrupolosa de la llei i un dispositiu proporcional, equilibrat i raonable", ha resumit el ministre, qui ha aprofitat per felicitar a les Forces de Seguretat pel seu treball d'aquest dimarts pel qual ha exigit respecte.

Contingut patrocinat