LEGANÉS 20 des. (EUROPA PRESS) -
L'expresident del Govern d'Espanya José Luis Rodríguez Zapatero ha declarat que el Consell de Ministres d'aquest divendres a Barcelona és un "gest" del Govern de Pedro Sánchez que mereix donar-li suport i aplaudir-lo perquè, al seu entendre, és un "gest de proximitat i acostament" a la societat catalana.
Durant la seva intervenció en el lliurament del Premi 'Rosa del Sur' que li va concedir el PSOE de Leganés, l'expresident ha asseverat que portar a Barcelona el Consell és una manera de dir a la societat catalana que "som el seu govern" i que "els volem".
"Que volem Catalunya tal com la sentim i respectem, i que una societat avançada, culta i europeista no pot continuar pel viatge a enlloc", ha afegit.
Durant la seva intervenció, Zapatero ha enarborat la bandera del "diàleg i la convivència". "En aquest moment d'entusiasme per allò radical, nosaltres hem d'aixecar-nos davant d'allò racional", ha defensat l'expresident, qui ha rebut el guardó honorífic 'Rosa del Sur' de mans de l'alcalde leganense, Santiago Llorente.
Així, ha manifestat que, malgrat "tot el que hem fet en aquests 140 anys, ara és quan més responsabilitat tenim". "Perquè mai com ara aquest país no ha necessitat tant les paraules 'diàleg i convivència', unes paraules que per AND ens pertanyen", ha argumentat al centre cultural Las Dehesillas.