MADRID, 4 maig (EUROPA PRESS) -
La vicepresidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha defensat aquest dimecres que es creï una comissió d'investigació sobre el presumpte espionatge amb el sistema Pegasus als independentistes catalans, al president del Govern central i a la ministra de Defensa. En la seva opinió, no s'ha de tenir por de saber què ha passat i ha afegit que si després de saber-ho cal depurar responsabilitats, s'hauran de depurar.
Així ho ha afirmat durant la seva intervenció en els Esmorzars Informatius d'Europa Press, en què també ha defensat reformar la llei de secrets oficials perquè és del 1968 i es va reformar l'any 1978. Segons la vicepresidenta, una norma del 1968 no té cap sentit el 2022.
Tanmateix, ha afirmat que la decisió del president del Govern central, Pedro Sánchez, que es dugui a terme una investigació interna al CNI és "encertada". "Cap por d'esclarir els fets", ha exclamat alhora que ha defensat que el president espanyol ha fet "un pas endavant".
En qualsevol cas, ha recalcat la necessitat de "prudència", d'anar pas a pas, veure les compareixences que faran aquest dimecres la ministra de Defensa, Margarita Robles, i dijous la directora del CNI al Congrés. "Amb tot el compendi prenguem decisions", ha plantejat.