A. Pérez Meca - Europa Press
Defensa que han hagut avanos dins del Govern central en els últims 15 dies malgrat les "divergncies"
BARCELONA, 27 març (EUROPA PRESS) -
La vicepresidenta segona i ministra de Treball i Economia Social, Yolanda Díaz, ha acusat l'oposició de no estar "a l'altura dels grans debats europeus" per no reconixer, segons ella, l'avan que suposa la rebaixa en el preu de l'energia per a Espanya i Portugal anunciat el divendres.
En una entrevista en el diari 'La Vanguardia' aquest diumenge recollida per Europa Press, ha defensat que, amb el pacte europeu de la 'excepció ibrica', el president del Govern central, Pedro Sánchez, "estava defensant els interessos de tot el país, també de l'oposició".
Ha destacat la importncia d'haver acordat mesures com aquesta perqu ara, diu, el temps és clau i la situació empitjora dia a dia, per la qual cosa lamenta que aquesta decisió "s'hagi fet sense l'acompanyament dels partits de dretes, que estan tot el dia parlant de baixar impostos".
Per a ella, el debat a la Cimera Europea és "potser dels més rellevants en termes histrics perqu la sortida que dóna el conjunt de la Unió en aquest moment determinar en part el futur d'Europa", on diu que hi ha desafecció social.
Preguntada per si el PSOE est actuant pel seu compte, ha respost que no és així, perqu el Govern central treballa conjuntament i dialoga, i ha dit que l'única decisió que a ella no se li va consultar va ser el canvi de posició sobre les relacions amb el Marroc i el Shara, que va fer aparixer "al PSOE acorralat".
AVANOS MALGRAT LES "DIVERGNCIES"
Ha dit que "és veritat també que hi ha divergncies clares en com solucionar la crisi" derivada de la pujada del preu de l'energia, perqu Unides Podem no apostar per la devaluació salarial i demana aplicar l'article 31 de la Constitució, que estableix el sosteniment de les despeses públiques d'acord amb la capacitat econmica dels actors d'una societat.
I si bé ha assegurat que també hi ha "una discrepncia i un plantejament que ja gairebé sembla que és estructural en matria d'habitatge" i en l'mbit laboral, ha defensat que en el global de l'Executiu hi ha enteniment i que s'ha avanat en els últims 15 dies.
DEMANA PAU I UNA SORTIDA DIPLOMTICA A LA GUERRA
Ha argumentat que la guerra a Ucrana és la pitjor notícia que es podria tenir en el segle XXI perqu el "segle XX havia pecat de suprbia per ser enormement bllic i convuls i demanava, de manera grandiloqüent, canviar el món de base".
Per a ella, és un conflicte "illegal, amb una invasió que vulnera tot el marc de Nacions Unides, que és unilateral, una invasió del poble ucrans, i que mereix una autntica repulsa i condemna", i ha demanat una aposta ferma per la pau i per la sortida diplomtica.
"Europa ha de donar un debat sobre la seguretat en el si de la Unió per emprendre polítiques de desarmament. El segle XXI hauria de ser modern i basat en igualtat i en relacions de pau", ha afegit.
COMUNICACIÓ AMB LA CIUTADANIA
Preguntada per si veu problemes de comunicació amb la ciutadania, ha respost que hi ha dades evidents que demostren "una enorme distncia entre la ciutadania i la política" i percep que hi ha un enorme malestar social.
Per a ella, Espanya és actualment "un país descosit" per raons estructurals i per esdeveniments recents com la guerra a Ucrana, davant el que ha apostat per la negociació i el dileg entre tots els partits per encarar el segon tram de la legislatura.