Publicat 05/11/2015 14:03

Yogurtería Danone creixerà a Barcelona, Madrid, Balears i costa mediterrània

BARCELONA, 5 nov. (EUROPA PRESS) -

Yogurtería Danone preveu obrir 15 establiments entre 2015 i 2016 dins del seu pla d'expansió, i posarà el focus a Barcelona, Madrid, Balears i costa mediterrània.

Així ho ha explicat aquest dijous la Retail&New Business Mànager de Danone, Ágata Gelaberto, a la presentació de la nova Yogurtería i Taller Danone 1919, ubicats al carrer Argenteria i Brosolí de Barcelona, prop del Raval, on Isaac Carasso va crear el primer iogurt Danone el 1919.

"De les 15 ja hem obert vuit i veurem si el 2016 podem arribar a més de vuit", ha dit Gelaberto; Yogurtería Danone compte actualment amb 28 espais --20 botigues i vuit córners-- situats a Madrid, Barcelona, Mallorca, Tarragona, Valladolid, Granada i Andorra.

Totes les obertures de Yogurtería Danone són franquícies o resultat d'algun acord amb 'partners' d'oci i restauració, com Áreas, Port Aventura, Parques Reunidos i Cinesa, si bé l'establiment del carrer Argenteria, que ha suposat una inversió de 68.000 euros més l'obra civil, és propi.

"Feia molt de temps que volíem tenir un espai propi per formar els nostres franquiciats", ha dit Gelaberto pel que fa al Taller Danone 1919, que neix com un centre creatiu que també acollirà sessions per al públic general.

La cadena va decidir tancar el 31 de juliol el seu vaixell insígnia, la yogurtería de Francesc Macià de Barcelona: "Era massa gran i no tenia sentit mantenir-la. Busquem locals més petits, a partir de 25 metres quadrats, i situats en carrers amb molt trànsit de vianants o en centres comercials".

CREIXEMENT A "DOBLE DÍGIT"

Tot i que Gelaberto ha declinat oferir dades de facturació de les iogurteries, ha sostingut que creixen "a doble dígit", i s'estima que 4,3 milions d'espanyols van consumir iogurt gelat el 2014, fet que es tradueix en 17 milions de consumicions d'aquest producte fora de la llar.

El model de iogurteria també s'està provant en altres països, com l'Argentina i Itàlia, però, a diferència d'Espanya, no a través de les franquícies, sinó amb acords amb empreses.

Com novetats, el local del carrer Argenteria oferirà els 'Yofres', les primeres gofres fetes amb massa de iogurt, i el Deli 1919, un iogurt cremós no gelat; de moment, la companyia continuarà fabricant els iogurts a França i Portugal.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés