Avisa els independentistes que la República no arriba amb "pactes de Palau"
BLANES (GIRONA), 17 des. (EUROPA PRESS) -
El candidat de CatECP a la Generalitat, Xavier Domènech, ha criticat que la vicepresidenta del Govern espanyol, Soraya Saénz de Santamaría, destaqui que el president Mariano Rajoy és el causant que líders sobiranistes no puguin fer campanya, i també ha lamentat unes altres paraules de l'exministre socialista Josep Borrell: "Santamaría vol escapçar; Borrell, desinfectar; nosaltres, recosir".
Ho ha dit aquest diumenge en un míting en el Teatre Municipal de Blanes en què han participat la número 4 per Barcelona, Marta Ribas; els 1 i 2 per Girona, Llorenç Planagumà i Geni Pascual, i el coordinador federal de IU, Alberto Garzón, davant unes 400 persones.
Domènech ha recordat que sempre s'ha referit al bloc constitucionalista com a 'bloc Aznar', perquè l'expresident del Govern espanyol va demanar el vot per PP, Cs o PSC: en aquest moment a un assistent li ha sonat el telèfon mòbil amb l'antic himne espanyol de Riego, i el candidat dels 'comuns' ha bromejat sobre la casualitat de parlar d'Aznar i que soni aquest to.
Ha explicat que des d'ara es referirà a ells com el 'bloc de la indignitat' perquè Santamaría va destacar que Rajoy és qui "puja i baixa la persiana de la Generalitat, per parlar de la seva intervenció com si es referís a un botí o una venjança, i per dir que gràcies a ella s'ha escapçat a una part del país".
ALS PARTIDARIS DE PARLON I TARDÀ
També ha lamentat que Borrell demanés al candidat del PSC, Miquel Iceta, que abans de tancar ferides cal desinfectar: "Miquel, voleu desinfectar a una part del país?", ha lamentat Domènech, i ha demanat el vot als progressistes que se sentin més identificats per línies com la de l'alcaldessa socialista de Santa Coloma de Gramenet (Barcelona), Núria Parlon.
També demana que recolzin els 'comuns' als republicans que se sentin més identificats amb la línia del portaveu d'ERC al Congrés, Joan Tardà, perquè "les repúbliques no arriben amb pactes al Palau", en referència a la Generalitat.
Creu que per construir una república els pactes han de transcendir els despatxos, ser municipalistes i coure's als carrers: "Arriben amb les eleccions municipals", i ha destacat que així es va pactar la República de 1931.