Actualitzat 22/10/2015 16:21

Whirlpool preveu créixer un 80% a Europa, l'Orient Mitjà i Àfrica en tres anys

Esther Berrozpe
WHIRLPOOL

BARCELONA, 11 març (EUROPA PRESS) -

La companyia estatunidenca d'electrodomèstics Whirlpool preveu créixer un 80% en els pròxims tres anys a la zona Emea (Europa, Orient Mitjà i Àfrica) i arribar a una facturació de 7.000 milions de dòlars el 2018 (uns 6.600 milions d'euros).

Ho ha avançat aquest dimecres la presidenta de Whirlpool a l'àrea Emea, Esther Berrozpe, en una roda de premsa a Barcelona, en la qual ha explicat la nova estratègia de la companyia després de l'adquisició a final de l'any passat de l'empresa italiana Indesit.

La companyia estatunidenca reuneix durant aquesta setmana a la capital catalana els principals directius, entre els quals hi ha el president i conseller delegat del grup, Jeff M. Fettig, en una trobada que té els 300 principals clients i els 300 principals proveïdors de Whirlpool a Europa.

Berrozpe ha assenyalat que Whirlpool va facturar el 2010 3.200 milions de dòlars (uns 3.000 milions d'euros) i 3.900 l'any passat (uns 3.700 milions en euros) i que, després de la compra de Indesit, que l'han convertit en el més gran fabricant i distribuïdor d'electrodomèstics d'Europa, les previsions passen per gairebé doblar la xifra de vendes en tres anys.

Ha explicat que la companyia ha decidit apostar per la regió Emea amb l'adquisició d'Indesit a causa del potencial de creixement d'aquesta àrea, sobretot d'Orient Mitjà i Àfrica, on l'empresa té menys d'un 50% i d'un 20% de penetració, respectivament, mentre que a Europa és del 80%, tot i que ha subratllat que té una bona posició per créixer quan el mercat es reactivi a causa de la gran fragmentació del mercat.

Ha subratllat que l'adquisició d'Indesit permetrà enfortir la presència de Whirlpool a països com Turquia i Rússia, en què la marca italiana comptava amb una forta presència en el sector industrial, així com al Regne Unit, gràcies a la seva marca Hotpoint.

Alhora, contribuirà a augmentar la seva quota de mercat a Espanya, on el clar dominant és Bosch i on Whirlpool ostenta la quarta posició, gràcies al fet que els productes es podran enviar des de Turquia i reduir els costos actuals del transport des de Polònia.

Whirlpool té presència a més de 30 països a Europa, l'Orient Mitjà i Àfrica, i actualment és líder a cinc dels principals mercats de la regió: Regne Unit, Itàlia, França, Polònia i Rússia.

Berrozpe ha assenyalat que la tasca dels pròxims 12 mesos serà la integració de les dues companyies a cadascun dels països on té presència: "Ara tenim dues filials a tots els països i hem de convertir-nos en una única companyia i un sol equip".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés