Publicat 03/10/2021 11:06

Wayne Griffiths (Seat) no veu "pragmàtiques" les ajudes al cotxe elèctric i planteja incentius fiscals

El president de Seat, Wayne Griffiths, durant l'entrevista
Alberto Paredes - Europa Press

Veu lentes i complicades les ajudes al vehicle elctric

BARCELONA, 3 oct. (EUROPA PRESS) -

El president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, ha afirmat que no veu "pragmtiques" les ajudes al cotxe elctric a canvi de desprendre's d'un cotxe antic contaminant, sinó que ha plantejat ajudes fiscals que facin més fcil la transició.

En una entrevista d'Europa Press en complir just un any al capdavant de Seat, i durant l'Automobile Barcelona que se celebra a Fira de Barcelona, Griffiths ha sostingut que l'ajuda al cotxe elctric ha estat un procés "massa lent" i el veu encara massa complicat.

"Si tu tens un cotxe tan antic perqu no pots permetre't comprar-te un de nou i té tants anys que has de convertir-lo en ferralla, no sé si sers el client que té tants diners per ara comprar el cotxe elctric", ha advertit.

Per aix, entén i veu "tcnicament correcte i lgic" el propsit que la gent es desprengui d'un cotxe contaminant per comprar un d'elctric, per assegura que en realitat no és pragmtic.

Preguntat pel Moves III per incentivar la compra de vehicles elctrics, ha respost que són ajudes necessries, com s'ha vist en altres pasos, i ha afegit que desplegar el cotxe elctric "no és cincia de coets".

"Només cal mirar els pasos d'Europa on aix ha passat ja, siguin els pasos escandinaus, Holanda, Anglaterra o sigui Alemanya, on és un 23% del mercat ja, venint de no res i en molt poc temps", ha destacat.

MESURES FISCALS

Griffiths considera que "cal treure aquest tipus de coses que podrien frenar, i també cal recolzar més les empreses" o fins i tot introduir alguna mesura fiscal com té Alemanya per als cotxes d'empresa.

"All has de pagar un tant per cent del valor del cotxe al mes com a impost. Per a un cotxe mitj de 40.000 euros podrien ser 200 euros al mes: aix és zero si és un cotxe elctric. Aleshores hi ha molta gent en empreses que vol un cotxe elctric d'empresa per no pagar l'impost", ha explicat.

Així, ha apostat per aquest tipus d'incentiu "tan fcil, no tan complicat, no tan sofisticat", perqu segons ell és clar que el cotxe elctric té més sentit plantejat per a la butxaca de l'usuari.

CUPRA BORN

Ha avisat que Espanya "est a la cua" del cotxe elctric i que aix ha de canviar, ja que, si es vol convertir en un hub de mobilitat elctrica en el futur i fabricar cotxes elctrics, cal vendre'ls aquí.

Preguntat pel Cupra Born, que ha presentat en l'Automobile de Barcelona, ha contestat que el seu llanament arriba en el moment perfecte i ha defensat que és accessible per al públic general perqu, amb les ajudes a Alemanya, per exemple, el vehicle surt a un preu d'un León.

"Si el cotxe elctric surt a preu d'un dels cotxes més venuts a Europa, i a Espanya (el León és) el més venut molts anys, hi haur demanda", ha defensat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés