Publicat 02/10/2021 10:25CET

Wayne Griffiths (Seat) demana a Pedro Sánchez anar "mà a mà" amb objectius concrets a curt i mig termini

El president de Seat, Wayne Griffiths, durant l'entrevista
Alberto Paredes - Europa Press

"Crec que que cal anar al gra ara i ser molt concret i posar estratègies en marxa"

BARCELONA, 2 oct. (EUROPA PRESS) -

El president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, ha demanat al president del Govern central, Pedro Sánchez, anar "mà a mà" entre administració i sector, amb un projecte concret i amb objectius a curt i a mitjà termini, no solament a llarg.

En una entrevista d'Europa Press just en complir-se un any al capdavant de Seat, a l'Automobile de Barcelona que se celebra en Fira de Barcelona, Griffiths ha defensat "anar al gra ara i ser molt concret i posar estratègies en marxa", així com compartir els plans perquè puguin anar adaptant la seva resposta.

Ha sostingut que està bé marcar-se objectius a llarg termini, com el de tenir 3 milions de cotxes elèctrics l'any 2030, però ha advertit que ningú "estarà en el lloc on està ara" quan això arribi.

"Llavors cal decidir què volem fins al final d'aquest any, què volem tenir l'any que ve, i què ha d'aportar cadascú per fer això. Nosaltres, els cotxes; les institucions, el sistema de subvencionar i ajudar el cotxe al principi; i les institucions i les empreses energètiques, la infraestructura", ha dit.

PERTE I EURO 7

Ha recordat que el seu objectiu segueix sent fabricar cotxes elèctrics a la planta de Martorell (Barcelona) l'any 2025 però ha advertit que depèn que hi hagi les condicions econòmiques que ho facin factible: "I això depèn del Perte".

"Nosaltres hem mostrat el nostre interès de participar en el Perte com a Seat i Grup Volkswagen. Aquest va a ser una part molt important perquè es pugui prendre aquest tipus de decisió", ha afirmat.

Ha defensat que estan treballant en això amb el Govern central i espera que es concreti a finals d'aquest any perquè "és la base per després prendre la decisió".

No obstant això, Griffiths ha avisat que hi ha un altre escenari a tenir en compte, que és el del nou reglament Euro 7 i quins canvis suposarà i com de factible seguirà sent el cotxe de combustible.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés