Publicat 03/05/2021 08:10CET

Wayne Griffiths: "El projecte del cotxe elèctric no és només de Seat, és de tot el país"

Archivo - Arxivo - El president de Seat, Wayne Griffiths, en una foto d'arxiu.
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

   Seat contractarà 500 joves als quals formarà per desenvolupar el seu cotxe elèctric

   BARCELONA, 3 maig (EUROPA PRESS) -

   El president de Seat, Wayne Griffiths, ha reafirmat la seva aposta per la mobilitat elèctrica per complir amb els compromisos europeus amb el medi ambient i ha defensat impulsar-la ara per tenir oportunitats de futur en el sector: "El projecte de cotxe elèctric no és només de Seat, és de tot el país".

   "Només hi ha pla A. Hem de fer un cotxe elèctric aquí a Martorell", que sigui competitiu i tingui un preu d'entre 20.000 i 25.000 euros, ha explicat en una entrevista a 'El Periódico' aquest dilluns que ha recollit Europa Press.

   També ha informat que Seat contractarà 500 joves per instruir-los en el desenvolupament de cotxe elèctric, amb una nova formació de mecatrònica en fàbrica i una altra a través d'un centre tècnic: "Tenim ja un centre de formació que creixerà molt. És un dels temes que vull parlar amb el Govern".

   "La formació és una aposta del país. Després de la pandèmia tenim una oportunitat de transformar, no només de recuperar", i ha defensat també assegurar un control sobre la cadena de valor per fabricar cotxes competitius i així no dependre de la capacitat de producció aliena.

PLANTA DE BATERIES

   Griffiths ha recordat que cal diferenciar "el que és una fàbrica de producció de cel·les de bateries i una fàbrica d'assemblatge de bateries", com la que el grup va anunciar que vol instal·lar al sud d'Europa.

   "Volem que sigui a Espanya. On? La decisió no s'ha pres. El que nosaltres sí necessitem és fer aquest assemblatge prop de Martorell", i ha assegurat que fa falta suport estatal i autonòmic per llançar aquest projecte.

   Ha remarcat que "no és un projecte per a una autonomia concreta sinó per tota Espanya", i ha sostingut que el país ha de millorar el seu pla d'ajuda per al cotxe elèctric amb subvencions a llarg termini i a escala nacional.

   "Si no fas cotxes no farem punts de recàrrega i a l'inrevés. Ara es va accelerant. I després és important fer un cotxe elèctric que la gent pugui comprar", ha afegit.

SALÓ AUTOMOBILE I COVID-19

   Preguntat per la propera edició del saló de l'Automobile Barcelona, ha dit que ha de ser "més que una exposició de cotxes, avui dia el món digital és tan fort que no fa falta solament veure les primícies perquè les veus online, caldrà oferir més i oferir alguna cosa que no es pot donar digitalment, que són les experiències".

   Per a ell, l'esdeveniment ha de donar emoció i entreteniment: "I si són capaços d'oferir més que només exposar cotxes el saló de Barcelona té sentit. M'encantaria tancar un circuit per provar els cotxes a Montjuïc, seria increïble. Digitalment això no es pot fer".

   D'altra banda, ha destacat els protocols sanitaris engegats en la planta de Martorell (Barcelona) enfront del Covid-19, i ha ressaltat que Seat va oferir "ajuda per vacunar a població propera a Martorell, fins i tot amb els camions de l'equip de competició a altres zones".

   "Però encara estem esperant resposta de la Generalitat. Ens hagués agradat trobar una resposta més diligent a la col·laboració desinteressada i solidària de Seat i els seus treballadors", ha lamentat.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés