Publicat 03/05/2021 08:10

Wayne Griffiths: "El projecte del cotxe elèctric no és només de Seat, és de tot el país"

Archivo - Arxivo - El president de Seat, Wayne Griffiths, en una foto d'arxiu.
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

   Seat contractar 500 joves als quals formar per desenvolupar el seu cotxe elctric

   BARCELONA, 3 maig (EUROPA PRESS) -

   El president de Seat, Wayne Griffiths, ha reafirmat la seva aposta per la mobilitat elctrica per complir amb els compromisos europeus amb el medi ambient i ha defensat impulsar-la ara per tenir oportunitats de futur en el sector: "El projecte de cotxe elctric no és només de Seat, és de tot el país".

   "Només hi ha pla A. Hem de fer un cotxe elctric aquí a Martorell", que sigui competitiu i tingui un preu d'entre 20.000 i 25.000 euros, ha explicat en una entrevista a 'El Periódico' aquest dilluns que ha recollit Europa Press.

   També ha informat que Seat contractar 500 joves per instruir-los en el desenvolupament de cotxe elctric, amb una nova formació de mecatrnica en fbrica i una altra a través d'un centre tcnic: "Tenim ja un centre de formació que creixer molt. És un dels temes que vull parlar amb el Govern".

   "La formació és una aposta del país. Després de la pandmia tenim una oportunitat de transformar, no només de recuperar", i ha defensat també assegurar un control sobre la cadena de valor per fabricar cotxes competitius i així no dependre de la capacitat de producció aliena.

PLANTA DE BATERIES

   Griffiths ha recordat que cal diferenciar "el que és una fbrica de producció de celles de bateries i una fbrica d'assemblatge de bateries", com la que el grup va anunciar que vol installar al sud d'Europa.

   "Volem que sigui a Espanya. On? La decisió no s'ha pres. El que nosaltres sí necessitem és fer aquest assemblatge prop de Martorell", i ha assegurat que fa falta suport estatal i autonmic per llanar aquest projecte.

   Ha remarcat que "no és un projecte per a una autonomia concreta sinó per tota Espanya", i ha sostingut que el país ha de millorar el seu pla d'ajuda per al cotxe elctric amb subvencions a llarg termini i a escala nacional.

   "Si no fas cotxes no farem punts de recrrega i a l'inrevés. Ara es va accelerant. I després és important fer un cotxe elctric que la gent pugui comprar", ha afegit.

SALÓ AUTOMOBILE I COVID-19

   Preguntat per la propera edició del saló de l'Automobile Barcelona, ha dit que ha de ser "més que una exposició de cotxes, avui dia el món digital és tan fort que no fa falta solament veure les primícies perqu les veus online, caldr oferir més i oferir alguna cosa que no es pot donar digitalment, que són les experincies".

   Per a ell, l'esdeveniment ha de donar emoció i entreteniment: "I si són capaos d'oferir més que només exposar cotxes el saló de Barcelona té sentit. M'encantaria tancar un circuit per provar els cotxes a Montjuc, seria increble. Digitalment aix no es pot fer".

   D'altra banda, ha destacat els protocols sanitaris engegats en la planta de Martorell (Barcelona) enfront del Covid-19, i ha ressaltat que Seat va oferir "ajuda per vacunar a població propera a Martorell, fins i tot amb els camions de l'equip de competició a altres zones".

   "Per encara estem esperant resposta de la Generalitat. Ens hagués agradat trobar una resposta més diligent a la collaboració desinteressada i solidria de Seat i els seus treballadors", ha lamentat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés