Serret lamenta que es vulgui "menysprear" les relacions i contactes que s'han fet
BARCELONA, 23 març (EUROPA PRESS) -
El secretari quart de la Mesa i diputat d'ERC al Parlament, Ruben Wagensberg, ha considerat aquest dijous que algunes crítiques al viatge del president de la Generalitat, Pere Aragons, i de la consellera d'Acció Exterior, Meritxell Serret, a Llatinoamrica són "una mica classistes i fins i tot racistes".
Ho ha dit en el ple de la cambra catalana en una interpellació a Serret sobre acció exterior, en la qual ha posat en relleu que en el viatge de nou dies visitessin quatre pasos, es trobessin amb dos expresidents i amb cinc ministres, entre altres qüestions.
"Si aquestes dades, de dos expresidents i cinc ministres, fossin de pasos de l'Amrica del Nord, com els Estats Units o el Canad, o pasos d'Europa, segur que no s'haurien atrevit a menysprear aquest viatge", ha sostingut el diputat republic.
Més enll de les relacions institucionals, Wagensberg ha posat en valor "les portes que s'han obert en matria de cooperació i drets humans, que són una carta de presentació interessant per a qualsevol país perqu són un compromís que reflecteixen els valors d'un país".
En política exterior, considera que "hi ha qui ha intentat confondre l'inters de país amb l'inters propi o l'inters partidista".
"Hi ha qui defensa els interessos de Catalunya enviant avions plens d'empresaris o hi ha qui els defensa enviant avions amb els projectes més estratgics", ha destacat.
A parer seu, defensar l'inters de Catalunya és defensar una relació amb el món solidria, en qu no viatgin o es relacionin "depenent de quins pasos menyspreen els drets humans, les resolucions aprovades per les Nacions Unides, o les resolucions aprovades per aquest mateix Parlament, com s'havia vist en alguns dels últims viatges".
SERRET
Serret, en la seva intervenció, ha lamentat el "soroll interessat" que hi ha hagut al voltant del viatge i que, a parer seu, pretenia restar importncia al que s'ha aconseguit.
"Hi ha hagut moltes polmiques interessades i partidistes per intentar menysprear les relacions i els contactes que s'han fet, i les institucions i els representants amb els que ens hem trobat. Només cal buscar una mica a l'hemeroteca i es pot posar tothom al seu lloc", ha assegurat.
La consellera ha defensat que el que genera consens en matria d'acció exterior és la política de cooperació al desenvolupament, que ha definit com "una política de país", i creu que amb el viatge l'han aconseguit reforar.