Actualitzat 16/03/2015 17:58

Vueling i Telefònica anuncien el seu primer avió amb internet d'alta velocitat (20 Mbps)

A320 de Vueling
Foto: AIRBUS

MADRID, 16 Mar. (EUROPA PRESS) -

   Vueling ha anunciat el seu primer avió A320 amb Wi-Fi d'alta velocitat de fins a 20 Mbps, un projecte desenvolupat juntament amb Telefònica, que converteix l'aerolínia en la primera de baix cost d'Europa en oferir internet d'alta velocitat en vol.

   Gràcies a l'evolució tecnològica dels satèl·lits HTS, els passatgers podran utilitzar durant el vol els seus dispositius electrònics ('smartphones', tauletes tàctils o portàtils) i gaudir d'una experiència de navegació molt semblant a la que s'obté a terra, amb velocitats de fins a 20 Mbps en descàrrega.

   Aquesta connectivitat de banda ampla en vol marca una gran diferència amb altres tecnologies disponibles fins ara al mercat.

   El concepte revolucionari dels satèl·lits HTS es basa en una càrrega útil amb molts feixos de poca superfície de cobertura cadascun (en comparació dels satèl·lits convencionals) que permeten augmentar la potència en cada punt del feix i la reutilització de freqüències de manera semblant a com es fa en una xarxa cel·lular.

   Aquesta configuració permet que el satèl·lit tingui un rendiment en amplada de banda 70 vegades superior al dels satèl·lits convencionals.

   El servei serà de pagament, com ha anunciat l'aerolínia sense revelar el preu final, tot i que ha assegurat que serà assequible per tots els viatgers.

   La connexió a Internet es realitzarà a través de la web de l'aerolínia, on, a més, trobaran continguts d'entreteniment.

PROCÉS D'INSTAL·LACIÓ

   El procés d'instal·lació de la connectivitat en els avions dura diversos dies i comença a l'interior de l'aeronau. El primer pas és retirar els panells del sostre de l'interior de l'avió per instal·lar tres punts d'accés sense fil (WAP), el que dotarà de connectivitat sense fil a la cabina de passatgers.

   A més també s'incorpora equipament addicional: WEB (Wireless Ethernet Bridge), WDU (Wireless Data Unit) i la font d'alimentació de l'antena (APSU: Antenna Power Supply Unit).

   Sota la cabina del pilot, en el compartiment d'aviònica, trobem el cor del sistema: el mòdem satèl·lit, que rep i envia el senyal des de i a l'antena, i és al seu torn, l'interfície amb els equips de processat del senyal en banda base.

   A l'exterior, en la part superior del fusellatge, s'instal·la l'antena de banda Ka. Aquesta antena té l'habilitat d'orientar-se mecànicament (tant en elevació com en azimut) amb l'objectiu de localitzar el satèl·lit i situar-se en la direcció correcta mentre l'avió està volant.

   L'antena capta el senyal del satèl·lit i la transmet a l'interior de l'avió perquè els passatgers puguin gaudir d'una velocitat de navegació gairebé igual que a terra.

   Finalment, s'instal·la una cúpula de protecció sobre l'antena exterior, que al seu torn és envoltada per un carenat amb la finalitat de conservar l'aerodinàmica de l'avió.

   La instal·lació de tots aquests elements requereix molta precisió i l'ús d'eines especials acuradament calibrades, de tal forma que el nou servei no interfereixi amb els sistemes de vol.

   El projecte es troba pendent d'autorització per part de les autoritats espanyoles per ser provat en vol amb viatgers.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés