S'emmarca en el programa d'innovació 'Vueling Innup' que van presentar fa un any i mig
EL PRAT DE LLOBREGAT (BARCELONA), 20 juny (EUROPA PRESS) -
Vueling ha invertit aquest any 30 milions d'euros en innovació tecnolgica --el doble que el 2016-- en el marc del programa 'Vueling Innup', que la companyia va presentar fa un any i mig i amb el qual vol posicionar-se com un dels referents europeus en la matria.
En una roda de premsa aquest dijous, el director d'rees Corporatives de Vueling, Jorge Saco; el director d'IT, Javi Álvarez, i la cap d'anlisi de dades de l'aerolínia, Rita Barata, han explicat que la companyia va presentar el programa per oferir solucions digitals i avanar-se a les tendncies de futur de la indústria.
En aquest marc, l'aerolínia també va obrir a principis del 2018 al Prat de Llobregat (Barcelona) un centre de desenvolupament anomenat Agile Development Center (ADC Center), i que actualment acull 200 professionals dels 400 que treballen a les tres rees tecnolgiques del programa: IT, Cincia de Dades i l'Innovation Lab.
Saco ha explicat que el programa d'innovació es basa en quatre pilars: la transformació de la companyia cap a una cultura gil, la captació i retenció de talent tecnolgic, comptar amb un 'portfolio' de solucions digitals i la conversió cap a una companyia basada en dades.
LÍNIA D'EXPERIMENTACIÓ
Barata ha detallat que l'estratgia de 'big data' de Vueling est enfocada a prendre millors decisions a partir d'informació en temps real: "Treballem les dades com si fossin un objectiu de valor per a l'empresa, i una línia d'experimentació".
La companyia est treballant en aplicacions com un 'chatbot' vinculat amb altres suports per dur a terme tasques com la compra del bitllet, fer el 'check-in' i gestionar les incidncies, un assistent en un holograma, així com una aplicació per relacionar-se amb les persones del mateix vol.