Actualitzat 05/06/2014 13:35

Vueling apostarà per Barcelona malgrat l'impost català a l'aviació però dubta d'altres aerolínies

Alex Cruz, presidente de Vueling
EUROPA PRESS

Lamenta que serà la companyia més afectada pel nou tribut ambiental per ser líder al Prat

BARCELONA, 5 juny (EUROPA PRESS) -

El president de Vueling, Álex Cruz, ha afirmat aquest dijous al Parlament que la companyia seguirà apostant per créixer a l'Aeroport de Barcelona malgrat el nou impost ambiental català sobre la contaminació de l'aviació comercial, tot i que ha dubtat sobre com actuaran altres aerolínies de capital estranger.

En la seva intervenció a la comissió d'Economia per tractar el nou tribut, ha exposat: "Vueling no se n'anirà i seguirà buscant maneres de seguir creixent a Barcelona. No puc dir el mateix de les aerolínies estrangeres, que constantment entren i surten d'aeroports".

Cruz ha lamentat que, després de ser Vueling la primera aerolínia del Prat, on té la seva base d'operacions, també serà la més afectada per l'impost, malgrat que té un límit d'aplicació de 20.000 vols l'any.

Ha repassat que, en altres països on s'han aplicat tributs similars, en molts de casos s'han reduït o eliminat després perquè produïen més perjudicis que avantatges: "Paris-Orly és un desastre, portem set anys i no podem créixer per la limitació de soroll i taxes; a Holanda es va posar una taxa ecològica i es va haver de treure perquè perjudicava; a Alemanya s'ho estan plantejant, i al Regne Unit s'ha reduït".

REPERCUTEIX EN L'USUARI

A més, ha considerat que, tot i que el cost l'assumeixin les aerolínies, acaba repercutint en l'usuari, i ha assenyalat que la mateixa evolució dels nous models d'avió redueix la contaminació atmosfèrica i acústica dels vols.

També ha fet referència al fet que l'impost no s'aplica a l'aviació de càrrega --només s'aplica a la comercial--, i tampoc al transport marítim, que també contaminen.

Dimecres, a la mateixa comissió parlamentària, un representant d'Easy Jet també va criticar que el nou tribut bonifiqui els trajectes de connexió, ja que el va veure "discriminatori" entre les aerolínies que ofereixen enllaços de vols i les de baix cost punt a punt, aspecte sobre el qual Cruz no s'ha pronunciat.

L'impost sobre les emissions contaminants d'òxids de nitrogen a l'atmosfera que produeix l'aviació comercial afecta les operacions d'aterratge, rodatge i enlairament.

Per determinar-lo, hi influeixen diverses fórmules de càlcul, amb un tipus impositiu general de 3 euros per quilo d'òxid de nitrogen (NOx) i un de reduït d'1,5 euros per quilo de NOx; la base imposable computa un màxim de 20.000 vols per empresa contribuent.

La Generalitat calcula que recaptarà amb això uns 3,8 milions anuals a partir del 2015, ja que aquest tribut és exigible a partir de l'1 de gener de l'any següent a cada any natural.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés