MADRID 20 febr. (EUROPA PRESS) -
El secretari general de Vox i advocat del partit, Javier Ortega, sol·licitarà al lletrat del Tribunal Suprem Pablo Llarena "mesures contundents" per a l'exdiputada de la CUP Anna Gabriel i per a tots els investigats en la causa judicial oberta pel procés sobiranista català.
Així ho ha manifestat després que l'exportaveu anticapitalista hagi anunciat que no acudirà a declarar al Suprem aquest dimecres, data en la qual ha estat citada per Llarena, i es quedarà a Suïssa.
"Demanarem que, d'alguna manera, miri d'evitar que això torni a passar", ha recalcat en declaracions a Antena 3 recollides per Europa Press, en referència als sobiranistes "fugits".
Per a Ortega, les "fugides" són "una aixecada de camisa"; per això, ha afirmat que el seu partit "probablement" demanarà mesurades contra tots els investigats en aquesta causa.
Però ha precisat que Vox --que exerceix l'acusació popular en la causa oberta pel procés independentista-- esperarà a escoltar tots els investigats per valorar si demanen cap mesura cautelar.
Aquest dimarts esperarà que finalitzi la compareixença de l'expresident de la Generalitat Artur Mas, que declara davant Llarena en qualitat d'investigat.
La presó provisional va ser la mesura sol·licitada per una altra de les investigades, la secretària general d'ERC, Marta Rovira, que finalment quedarà en llibertat sota fiança de 60.000 euros.
Ortega ha dit que no sap si Mas contestarà totes les preguntes, si bé ha indicat que "els silencis són interpretables" i són una "prova que estan mirant d'ocultar o evadir" certes preguntes.
A més, sosté que Mas, després de ser inhabilitat dos anys pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) per la consulta del 9N del 2014, va incórrer en una reiteració delictiva amb la seva participació en l'organització del referèndum il·legal de l'1 d'octubre.
En tot cas, ha dit esperar que el jutge instructor tingui en compte la seva petició: "Esperem que l'instructor, si arribem a sol·licitar mesures cautelars, les estimi, encara que ho valorarem en funció de resposta", ha explicat en referència a què puguin declarar els implicats.