Actualitzat 05/11/2018 19:39

VOX crida PP i Cs a mobilitzar-se contra les "pressions" dels independentistes per aconseguir la seva impunitat

Anuncia una concentració pel proper 1 de desembre a Madrid per "evitar" que Sánchez negociï indults

El presidente de Vox, Santiago Abascal
EDUARDO PARRA - EUROPA PRESS

MADRID, 5 nov. (EUROPA PRESS) -

El president de VOX, Santiago Abascal, ha anunciat aquest dilluns la convocatòria d'una mobilització l'1 de desembre contra les "pressions" que estan exercint els independentistes per aconseguir la seva "impunitat" en la causa pel 'procés', que serà jutjada pròximament al Tribunal Suprem. Així mateix, ha demanat als líders del PP, Pablo Casado, i de Ciudadanos, Albert Rivera, que se sumin a aquesta concentració.

Així ho ha dit a les portes del Tribunal Suprem, on els advocats de la formació política, Javier Ortega i Pedro Fernández, que exerceixen l'acusació popular en la causa oberta pel procés independentista, han explicat la sol·licitud de 74 anys de presó contra l'ex-vicepresident de la Generalitat Oriol Junqueras per dos delictes de rebel·lió, pertinença a organització criminal i malversació de cabals públics. Els lletrats, a més, han subratllat que han estat "en solitari" durant tot el procediment, malgrat les pretensions dels processats per treure'ls de la causa.

Abascal, en declaracions als mitjans de comunicació, ha fet referència a això últim i ha afirmat que el Govern central està cedint a certes "pressions" dels independentistes catalans i que encara així "sembla que vol ocultar quines són les seves hipoteques i qui són els seus socis". "Aquests socis que estan fent que el Govern de Sánchez lideri les pressions contra l'Advocacia de l'Estat, contra la Fiscalia, infructuoses per sort, o bé contra aquesta acusació popular que tracten de treure'ns i que cerquen la impunitat dels colpistes", ha assegurat el líder de VOX.

Amb això feia referència a les diferents peticions que han fet la resta d'acusacions, doncs la Fiscalia sol·licita 25 anys de presó per Junqueras i 16 anys de presó per a l'expresidenta del Parlament Carme Forcadell, l'expresident de l'ANC Jordi Sànchez i el líder de l'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, pel delicte de rebel·lió agreujada per malversació. Per la seva banda, l'Advocacia --que no va fer esment a la violència en el seu escrit d'acusació-- demana 12 anys de presó per l'ex-vicepresident català pels delictes de sedició i malversació de cabals públics, mentre que per Forcadell vol 10 anys de presó per sedició i vuit anys per als coneguts com 'els Jordis' pel mateix delicte.

EVITAR ELS INDULTS

Per això, Abascal ha anunciat la convocatòria de la plataforma 'España Viva' l'1 de desembre, a les 12.00 hores, a la Plaza de Colón de Madrid, "contra la impunitat" i ha instat als 'populars' i a la formació 'taronja' a que se sumin. Segons un comunicat, aquesta concentració es realitza per "evitar" que el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, "negociï" amb el president de la Generalitat, Quim Torra, indults per als processats pel 'procés'.

D'altra banda, Abascal ha aprofitat la seva intervenció davant dels mitjans per criticar que el portaveu socialista al Senat, Ander Gil, afirmés aquest diumenge que l'acte celebrat a Alsasua per homenatjar la Guàrdia Civil va ser realitzat "pels que mai van haver de mirar al matí sota el seu cotxe, els que mai van acomiadar un company en un funeral" i per "agitar l'odi".

En aquest sentit, ha destacat que aquest acte tenia la intenció de "treure la careta als qui estan recolzant al Govern espanyol" que, al seu judici, són "els violents, encaputxats, els quals reaccionen amb l'odi" i van intentar "impedir que les víctimes del terrorisme parlessin". "Això demostra fins a quin punt el Govern socialista vol ocultar qui són els seus socis", ha conclòs.

Contingut patrocinat