Publicat 28/07/2022 16:08

Vox creu que Borrs hauria d'haver dimitit abans de suspendre-la i demana elegir una nova presidncia

Jaume Garriga, Vox
PARLAMENT

BARCELONA 28 jul. (EUROPA PRESS) -

El diputat de Vox Jaume Garriga ha valorat aquest dijous que la ja expresidenta del Parlament Laura Borrs hauria d'haver dimitit abans que la Mesa de la cambra la suspengués aquest dijous, i ha reclamat que s'elegeixi una altra presidncia.

"El PSC, la CUP, ERC i Junts són responsables d'haver allargat aquesta agonia, al separatisme de Junts no li agrada complir la llei", ha dit Garriga en una roda de premsa al Parlament després de la suspensió de Borrs com a presidenta perqu li han obert judici per presumptament fraccionar contractes quan presidia la Institució de les Lletres Catalanes (ILC).

També ha criticat que la formació de Borrs s'hagi negat a suspendre-la aplicant el Reglament del Parlament: "Junts es nega a aplicar l'article 25.2 del Reglament i nosaltres exigim el 155 de la nostra Constitució per posar fi al desgovern, la deslleialtat i la permanent sedició".

Ha retret a Borrs que en el seu discurs després de ser suspesa hagi parlat de togues al Parlament, quan ha dit que els diputats que l'han suspesa vestien de jutges, "quan es tracta simplement d'aplicar el reglament que ells mateixos van aprovar" i que fixa la suspensió dels diputats si se'ls obre judici en una causa per corrupció.

A parer seu, el procediment d'aquest dijous al matí per suspendre Borrs ha estat "un exemple de qu és aquest Parlament, un vodevil d'esquena als ciutadans" en el qual la Mesa del Parlament ha debatut la suspensió.

Contingut patrocinat