Publicat 28/09/2016 21:23CET

Volkswagen llança una estratègia de mobilitat sostenible amb 30 nous cotxes fins 2025

El presidente del Grupo Volkswagen, Matthias Müller
EUROPA PRESS

Müller anuncia la creació d'una marca que englobarà el negoci relacionat amb la "nova mobilitat"

PARÍS, 28 set. (De l'enviada especial d'EUROPA PRESS, Núria Vila) -

El consorci automobilístic alemany Volkswagen ha llançat al saló de l'Automòbil de París l'estratègia 'Together-Strategy 2025' basada en la mobilitat sostenible, amb què preveu treure al mercat 30 vehicles elèctrics fins a 2025.

El president del grup, Matthias Müller, ha explicat, en la presentació d'aquest pla de futur durant un acte del consorci previ al començament del saló, que el seu objectiu i el de Volkswagen és "transformar un grup tradicional d'automoció en un grup líder en mobilitat sostenible", i que hi han treballat els últims 12 mesos --des que el van nomenar després de l'escàndol de les emissions manipulades--.

"Passats 12 mesos hem fet un progrés substancial", ha assegurat, i ha insistit en la importància de començar a donar forma des d'avui al que serà el futur, que ha sostingut que es basarà en la electromobilitat i la digitalització.

"En el futur, no tothom tindrà el seu propi cotxe, però qualsevol podrà ser un client de Volkswagen. Proveirem un tipus de mobilitat que és molt més comprensible que ara", i ha explicat que a final d'aquest any la companyia presentarà detalladament l'estratègia, amb el pla d'acció de cada marca del grup.

Ha avançat que el consorci ha creat una nova marca, la número 13, que s'encarregarà dels negocis relacionats amb la "nova mobilitat"; ha dit que encara no té nom --s'anunciarà el novembre-- i que tindrà la seu central a Berlín, i ha pronosticat que esdevindrà la líder del mercat a Europa l'any 2025.

El grup tindrà un consell format per nou personalitats internacionals del món científic, polític i acadèmic que aconsellarà a la direcció del consorci en temes relacionats amb mobilitat sostenible, medi ambient i responsabilitat social.

"Volkswagen està en marxa. En algunes accions fallarem, però si no fem res i només mirem des de fora, no serem res més que un observador d'un món que es mou ràpid", ha sostingut.

'DIÉSELGATE'

"El futur és elèctric. Tot i això, els motors de dièsel i gasolina seguiran jugant un paper clau en, com a mínim, les següents dues dècades", ha augurat, fet pel qual ha assegurat que el grup seguirà apostant per l'evolució d'aquests motors, i alhora progressa en tecnologies alternatives.

"El dièsel seguirà sent important i estem treballant amb tots els recursos disponibles per arribar al fons de la crisi i solucionar els nostres problemes", ha dit referint-se al 'Diéselgate', que va sortir a la llum a final de setembre de l'any passat.

"Hem fet avenços substancials en aquest sentit en els últims mesos, però donar forma al futur de Volkswagen és, com a mínim, tan important com això", ha afegit.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés