Publicat 22/12/2018 12:24

Villarejo va exigir la presència de Marlaska a Estremera després de negar-se a un escorcoll

El comissari José Manuel Villarejo
CEDIDA - Arxiu

Dies després va denunciar tortures davant l'Audiència Nacional i va dir que se sent "cosificat", a més de comparar-se amb Khashoggi

MADRID, 22 des. (EUROPA PRESS) -

L'excomisario José Manuel Villarejo va exigir que el ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, es personés a la presó d'Estremera (Madrid), mostrant així la seva queixa perquè els funcionaris l'estaven escorcollant després d'una comunicació familiar seguint el reglament penitenciari. Visiblement nerviós, va començar a colpejar la paret de la sala on es trobava.

"Això és humiliant, que vingui Marlaska!", va reclamar a crits als funcionaris, arribant a copejar amb el cap la paret, segons han informat a Europa Press fonts penitenciàries. Els treballadors, veient a Villarejo fora de si, van procedir a explicar-li que complien amb el protocol per comprovar que els interns no intercanvien amb les seves visites material prohibit pel reglament, com poden ser telèfons mòbils, dispositius d'enregistrament o diners.

L'incident va ocórrer a principis d'aquest mes de desembre, quan ja s'havia complert un any del seu ingrés a la presó preventiva en el marc del cas 'Tandem'. El nerviosisme del comissari, que es troba en un mòdul especial per a policies, va arribar a tal punt que els funcionaris d'Estremera van donar trasllat als seus superiors, davant del temor que Villarejo es pogués autolesionar, ja que en un moment determinat va començar a donar-se cops de cap contra la paret.

Des que va explotar l'operació de la Fiscalia Anticorrupció i Assumptes Interns de la Policia s'han difós una sèrie d'àudios atribuïts a Villarejo i que afecten a polítics, empresaris i altes personalitats de l'Estat com el rei Joan Carles. La direcció d'Estremera ha decidit intervenir les seves comunicacions amb l'exterior davant el risc que faci un ús fraudulent de les mateixes i l'intern filtri dades que posin en risc la seguretat de l'Estat.

DENÚNCIA I PETICIÓ DE LLIBERTAT

Després de l'incident de l'escorcoll en la comunicació familiar, Villarejo va presentar una instància de disculpa davant del director de la presó en la qual, segons les citades fonts, va mostrar el seu penediment. També va insistir en la seva tesi que ell no ha filtrat res, al·ludint al fet que això últim ho sap el CNI. No obstant això, dies després va matisar aquesta disculpa, fins al punt que va veure's obligat a retractar-se.

Aquesta setmana el comissari jubilat ha denunciat davant l'Audiència Nacional que a la presó d'Estremera (Madrid) està patint tortures i tracte degradant. És més, ha dit que se sent "cosificat" i ha afirmat que està preocupat per la seva vida, en una situació que veu comparable a la del periodista saudita assassinat Jamal Khashoggi.

En aquest escrit de denúncia Villarejo esmenta el 'vis a vis' que va tenir a principis d'aquest mes de desembre. L'excomisario afirma que un dels funcionaris li va murmurar "en to amenaçador i agressiu" que, a partir d'ara, " ho passaria molt malament", que "si no cooperava" li posarien de company de cel·la un pres conflictiu i que al seu "amic el jutge li quedaven dos telenotícies", en referència al jutge instructor Diego de Egea, que ha renunciat a seguir al capdavant de la causa a l'Audiència Nacional.

També s'ha sabut que el 18 de desembre l'advocat Javier Iglesias, que representa la dona de Villarejo, Gema Alcalá, va demanar a la Fiscalia Anticorrupció que informés favorablement sobre la seva petició de llibertat provisional, a canvi de no difondre informació comprometedora que atresora després d'anys gravant reunions i converses amb tot tipus de personalitats de l'Estat. En el Ministeri Públic descarten aquestes pretensions.

Villarejo es troba en presó preventiva des del novembre del 2017 sospitós, entre d'altres delictes, de liderar una organització criminal, blanquejar capitals i escometre suborn i extorsió valent-se de la seva condició de policia en el marc del cas 'Tandem'. La seva dona, així com diversos dels seus socis i clients, estan sent investigats però només ell segueix a la presó.

El nom de l'excomisario s'ha vinculat amb l''operació Kitchen', que investiga també l'Audiència Nacional, per la captació com a confident del xofer de Luis Bárcenas per intervenir entre el 2013 i el 2014 documents sensibles del PP. Per aquest motiu es va aprovar presumptament l'ús de fons reservats per part del Ministeri de l'Interior dirigit per Jorge Fernández Díaz.

Contingut patrocinat