MADRID 4 nov. (EUROPA PRESS) -
El grup Villar Mir ha enviat a Colonial una oferta "subjecta a condicions" per prendre una eventual participació en la immobiliària a través d'una possible ampliació de capital, segons ha informat la companyia patrimonialista.
L'eventual participació del grup controlat i presidit per Juan Miguel Villar Mir en Colonial no li reportaria el control d'aquesta companyia.
Tot i això, la corporació de l'empresari assegura que, "actualment, no hi ha cap acord tancat per a la realització de la possible inversió", segons detalla Villar Mir a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
Alhora, apunta que tampoc ha subscrit "cap acord amb altres possibles inversors per emprendre aquesta inversió".
"Ratifiquem que en l'actual data no hi ha cap acord tancat amb Colonial o els seus accionistes, ni amb altres possibles inversors", subratlla el Grup Villar Mir.
Colonial ha emmarcat l'oferta rebuda d'aquesta corporació en les converses que manté de manera independent amb diferents inversors, amb la finalitat de valorar "un possible augment de capital".
La immobiliària apunta, tot i això, que encara no ha adoptat cap decisió ferma i vinculant sobre aquest possible augment de capital.
També a través d'un comunicat al supervisor del mercat, Colonial ha emmarcat aquesta operació en les "opcions estratègiques" que analitza en el marc de refinançament del seu deute, amb la finalitat de retallar el passiu de 2.100 milions d'euros que actualment suporta i que venç a final de 2014.
A més de la possible ampliació de capital, també sospesa desinvertir "totalment o parcial" en la seva filial Société Foncière Lyonnaise (SFL). Colonial assegura que "segueix valorant totes les opcions estratègiques, sense que fins avui s'hagi arribat a cap acord vinculant".
300 MILIONS LLESTOS PER INVERTIR.
El Grup Villar Mir assegura tenir "300 milions d'euros llestos per invertir a Colonial" a través d'una ampliació de capital, segons assegura el president de la corporació en una entrevista amb el diari 'Expansió', en què apunta que l'operació "va per bon camí".
"És una excel·lent immobiliària que té en el seu actiu els millors edificis de Madrid, Barcelona i París. Però té un excessiu endeutament amb el qual no és viable", assenyala Villar Mir.
A tancament de la primera meitat de l'any, els actius patrimonials de Colonial, incloent els de SFL, presentaven un valor de 5.343 milions d'euros, un 2,2% superior al d'un any abans.
La devaluació del 3% que va mostrar el valor dels actius d'Espanya es va veure compensada per la revaloració del 4% dels francesos, i el valor d'Asentia, la filial a la qual ha segregat l'activitat que encara té en terra i habitatge fins que aconsegueixi vendre'l, va caure un 19,8%, fins a 930 milions.