Publicat 25/07/2022 11:33

Vilagr demana complir el pacte de govern i a Junts collaborar de manera "lleial" en la taula de dileg

La consellera de la Presidncia de la Generalitat, Laura Vilagr
David Zorrakino - Europa Press

BARCELONA 25 jul. (EUROPA PRESS) -

La consellera de Presidncia, Laura Vilagr, ha demanat aquest dilluns complir el pacte de govern i que Junts collabori "de manera honesta i lleial" en la taula de dileg, que es tornar a reunir aquesta setmana, a falta de saber-ne el dia.

"Sense entrar entre línies, clarament, crec que s'ha de complir aquest pacte", ha recalcat en una entrevista a Catalunya Rdio, recollida per Europa Press, després de constatar que el primer punt recull que faran una taula de negociació entre governs.

Preguntat per qui s'asseur en la taula, ha explicat que hi acudiran ella i el conseller d'Empresa, Roger Torrent, per que encara no han tancat aquesta qüestió.

Sobre els dos objectius de la taula de dileg, l'amnistia i l'autodeterminació, creu que en la primera carpeta és on poden avanar amb el Govern central: "De moment, el conflicte s'ha volgut resoldre des d'un punt de vista judicial i de criminalització. Ens hem conjurat per trencar aquesta dinmica i desjudicialitzar".

"Sense acords no faríem aquesta taula", ha afegit la consellera de Presidncia, sense concretar quins aspectes parcials estan abordant en l'mbit de la desjudicialització, tot i que ha situat l'informe Cilevic com un full de ruta a seguir.

En cas que la taula no doni fruits, Vilagr ha recalcat que hauran d'obrir una nova etapa, per ha demanat "creure en la negociació" per aconseguir resultats i respectar els tempos que s'han donat per negociar.

JJOO D'HIVERN

També ha explicat que aquesta setmana presentaran la proposta de candidatura en solitari als Jocs Olímpics d'Hivern del 2030 als alcaldes i membres dels consells comarcals i diputacions dels Pirineus, i en cas que la validin, l'elevaran al Comit Olímpic Espanyol (COE).

Segons Vilagr, Catalunya s'ha guanyat la possibilitat de presentar una candidatura en solitari, amb collaboracions externes: "En aquesta vida, o t'ho creus i vas a per totes, o probablement no aconsegueixes gran cosa", ha resolt.

Contingut patrocinat