Publicat 12/03/2015 13:07

Vila assenyala com a principals desafiaments la connectivitat dels ports i el pas pels Pirineus

El conseller Santi Vila
EUROPA PRESS

BARCELONA, 12 març (EUROPA PRESS) -

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila, ha assenyalat aquest dijous que els principals desafiaments de Catalunya i el conjunt d'Espanya a curt termini són la connectivitat dels ports i que el pas pels Pirineus sigui "realment competitiu".

Ho ha dit a la inauguració de la II Jornada del Stakeholders' Fòrum del projecte Clyma, que promou el desenvolupament de la connexió Lió-Madrid del Corredor Mediterrani, on s'ha congratulat del moment d'"alineació" de totes les administracions per donar suport a aquesta infraestructura.

Vila ha considerat que "ha arribat el moment de revertir situacions passades en què, per interessos individuals, els Estats no eren capaços d'aixecar la mirada i pensar en un interès estratègic".

"Només em puc felicitar pel compromís del Govern espanyol d'invertir d'una vegada fermament en el Corredor Mediterrani, perquè no ens podem permetre més demores", ha afegit el conseller, que també ha subratllat que la Península Ibèrica té un problema de competitivitat als Pirineus.

"Saltar els Pirineus continua sent un repte. Segur que trobarem la manera de resoldre el que avui erosiona la nostra competitivitat en general a la Península", ha sostingut.

El coordinador europeu del Corredor Mediterrani, Laurens Jan Brinkhorst, ha instat els governs i els actors implicats en el projecte tant d'Espanya com de França a construir un "lobby fort" per millorar la connexió entre els dos països.

TRANSPORT FERROVIARI DE MERCADERIES

Tant Vila com el president de Ports de l'Estat, José Llorca, han coincidit en la necessitat de potenciar el transport ferroviari de mercaderies; aquest últim ha recordat que l'objectiu del Govern espanyol és doblar la quota de participació d'aquest tipus de transport del 4% actual a un 8% el 2024.

Ha assenyalat que perquè Espanya es converteixi en un pol geoestratègic del sud d'Europa, aprofitant la seva situació privilegiada, cal desenvolupar obligatòriament el ferrocarril.

El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, també ha posat èmfasi en la importància del Corredor Mediterrani per convertir Espanya en un pol industrial, el que, segons la seva opinió, requereix la col·laboració de tots els agents logístics i un marc legal que permeti equiparar la competitivitat a altres zones europees.

El seu homòleg al Port de Tarragona, Josep Andreu, ha subratllat que les dues infraestructures necessiten que el Corredor Mediterrani sigui una realitat com més aviat millor: "El necessitem per poder competir i garantir el nostre creixement".

Ha assenyalat que el Port de Tarragona se sent complementari al de Barcelona, i s'ha mostrat convençut que tenen capacitat de créixer tots dos alhora i prosperar junts com han fet els ports d'Anvers i Rotterdam, que ha constatat que, "tot i estar separats per 80 quilòmetres, han sabut aprofitar la seva proximitat i han crescut junts, convertint-se en referents".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés