Actualitzat 05/09/2014 17:07

Vila anuncia les autovies Montblanc-Valls i Lleida-Borges i bonificiacions en l'AP-2

El conseller S.Vila y el secr de Infraestructuras y Movilidad R.Font
EUROPA PRESS

LLEIDA/TARRAGONA, 5 set. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila, ha detallat aquest divendres a Lleida el seu acord amb Abertis i l'Estat per impulsar les autovies Montblanc-Valls i Lleida-Borges Blanques, bonificiacions en el peatge de l'AP-2 entre Lleida i Montblanc, i la restricció del pas de camions per la N-240 entre Borges Blanques i Montblanc.

El Govern ha xifrat el valor de les obres entre Valls i Montblanc en 130 milions d'euros, i en 100 més les de la variant de Juneda i entre les Borges Blanques i Lleida.

La bonificació en els peatges és del 50% per als camions del territori i del 35% per a la resta de vehicles pesats, i el Govern segueix negociant-ne les corresponents als vehicles privats.

L'acord, que el conseller ha destacat que ha estat consensuat amb el territori, preveu que el finançament inicialment no s'afronti amb recursos pressupostaris de l'administració, i la possibilitat d'ajornar al 2021, l'any en el qual acaba la concessió d'Abertis, el moment de fer comptes entre la concessionària i les administracions.

Amb aquest argument, Vila ha apuntat que aquesta negociació té oberts alguns aspectes, entre els quals hi ha també la possibilitat d'ampliar la concessió, tot i que no és l'única sortida, ja que les inversions podrien afrontar-se si les vies absorbeixen més trànsit.

"En la mesura en la qual nosaltres bonifiquem els camions perquè utilitzin l'autopista que ara no usen, és evident que s'incorpora més trànsit", ha afirmat el conseller.

El fet que no compensi l'augment de trànsit el podran compensar al final de la concessió l'Estat i la Generalitat finançant l'actuació amb recursos pressupostaris.

Vila ha precisat que des del punt de vista polític ningú entendria que els aspectes de l'acord no poguessin tancar-se abans de final d'any.

"Les autoritats del Govern d'Espanya s'haurien de justificar si després del 2014 no comencen a implantar-se aquestes solucions", ha afirmat.

Aquest acord porta anys negociant-se amb el Ministeri de Foment i, a grans trets, s'incloïa en la proposta de millora d'infraestructures que incloïa el paquet de mesures que el president de la Generalitat, Artur Mas, va plantejar al de l'Estat, Mariano Rajoy, al juliol.

L'acord, segons Vila, mostra el compromís de la Generalitat amb un model coherent que tendeix a l'homogeneïtzació, "que no discrimina els ciutadans en funció del punt de Catalunya en què viuen i a més optimitza les infraestructures".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés