Publicat 19/02/2015 12:29

VidaCaixa va guanyar 871,6 milions el 2014, el doble que l'any anterior i el seu màxim històric

Antonio Trueba y Tomás Muniesa (VidaCaixa)
EUROPA PRESS

BARCELONA, 19 febr. (EUROPA PRESS) -

VidaCaixa, la branca asseguradora del Grup La Caixa, va obtenir el 2014 el millor benefici de la seva història amb 871,6 milions d'euros, més del doble que l'any anterior (+107,5%), una xifra que tardarà anys a repetir-se, segons ha explicat en roda de premsa el seu conseller delegat, Tomás Muniesa.

El resultat es deu a la millora de tots els negocis, però també a operacions extraordinàries i a la baixa d'actius i passius fiscals registrats en exercicis anteriors a causa de a les operacions de reestructuració del Grup La Caixa.

Muniesa ha explicat que VidaCaixa va executar dues reduccions de capital el 2014, de 1.000 milions el març i 833 el desembre, que van aportar plusvàlues, però també van suposar reduir ingressos recurrents pels actius que ja no té --majoritàriament deute públic espanyol a llarg termini--, de manera que el marge tècnic va ser de 390 milions, un 13,2% menys.

Les plusvàlues van ascendir a 438 milions i els impostos van tenir un impacte positiu de 138 milions, mentre que les despeses d'explotació van augmentar un 0,8% el 2014 fins a 94 milions.

Muniesa no ha descartat noves reduccions de capital el 2015 perquè Solvencia II --que entrarà en vigor l'1 de gener del 2016-- penalitza l'excés de capital, que VidaCaixa havia anat acumulant amb les adquisicions dels últims anys.

El marge de solvència es troba 1,4 vegades per sobre del mínim legal exigit, amb 2.224 milions d'euros de patrimoni propi no compromès, fet que suposa un excedent de 604 milions.

NEGOCI

VidaCaixa ha augmentat prop del 10% el volum de primes i aportacions i el de recursos gestionats, fins a un total de 7.340,6 milions d'euros (+10,4%) i 54.856,4 (+9,6%), respectivament, i el nombre de clients va créixer un 6,6% fins a 3,8 milions.

El negoci de vida-risc i accidents va créixer un 11,4% el 2014, el d'assegurances de vida-estalvi un 4%, i el de plans de pensions un 32,2%.

L'entitat ha reforçat el seu lideratge al mercat espanyol d'assegurances de vida i plans de pensions, amb un avanç de la quota de mercat des del 19,5% el 2013 al 20,5% el 2014.

SegurCaixa Adeslas, 'joint venture' al 50% entre VidaCaixa i Mutua Madrileña, també ha tingut una millora significativa del benefici del 2014 respecte al 2013, ha avançat Muniesa, però ha declinat concretar xifres fins que la companyia no presenti pròximament els seus resultats.

ALTERNATIVA ALS DIPÒSITS

El director general de VidaCaixa, Antonio Trueba, ha emmarcat els augments del negoci d'estalvi que, amb la baixada del tipus d'interès, els clients busquen més rendibilitat que la que ofereixen els dipòsits, i els plans de pensions són una opció; a l'àmbit de vida-risc, ha destacat el creixement de les assegurances no vinculades a crèdit.

Per continuar creixent, VidaCaixa està potenciant l'assessorament per a la planificació del futur a través de Caixafu[Tu]ro, que proposa als clients productes perquè mantinguin el seu nivell de renda o el redueixin tan poc com es pugui en arribar a l'edat de jubilació.

BPI

Després de preguntar-li per l'interès de VidaCaixa per les assegurances de BPI després de l'anunci de CaixaBank d'una opa sobre el banc portuguès en què ja és accionista majoritari, Muniesa ha opinat que l'operació encara es troba en el primer capítol i això arribarà a l'epíleg.

"És un altre país amb una altra legislació, veurem el que farem", ha exposat, després d'explicar que el negoci de BPI en assegurances de vida i pensions és un 10% del que és VidaCaixa, i que el desenvolupament del mercat portuguès és proporcionalment semblant a l'espanyol.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés