Publicat 21/02/2019 12:25

VidaCaixa va guanyar 662,7 milions el 2018, un 4,5% més

Javier Valle, director general de VidaCaixa
VIDACAIXA - Archivo

MADRID, 21 febr. (EUROPA PRESS) -

VidaCaixa va obtenir un benefici net de 662,7 milions d'euros en l'exercici del 2018, la qual cosa suposa un increment del 4,5% respecte a un any abans, mentre que els ingressos per explotació van arribar als 704,2 milions d'euros, un 5,4% més, segons ha informat l'entitat.

La filial asseguradora de CaixaBank va comercialitzar un total de 10.798,3 milions d'euros en primes i aportacions, un 6,3% menys, a causa de la contracció que experimenta el ram després de l'"important creixement" registrat l'any precedent.

Del total de primes i aportacions, 9.797 milions d'euros van correspondre al negoci d'estalvi (-8,4%), dels quals 9.018 milions d'euros són de VidaCaixa i 778 milions d'euros de BPI Vida e Pensoes (VeP).

Sense comptar BPI, les primes de VidaCaixa es van situar en 8.200 milions d'euros, amb una quota de mercat del 28,4%, la qual cosa suposa 4,4 punts percentuals menys, encara que en termes de volum va avanar mig punt percentual en la seva representació sectorial, fins al 26,8%.

En primes vida-risc, va comercialitzar 1.001,3 milions d'euros, un 20,2% més que un any abans. Es tracta de la primera vegada que VidaCaixa supera el llindar dels 1.000 milions d'euros en aquesta partida.

Més de la meitat de les primes comercialitzades en aquests productes van correspondre a clients individuals, amb un ala del 22%, fins a obtenir els 681,7 milions d'euros. VidaCaixa ha explicat que aquest segment es va veure impulsat fonamentalment per les vendes de Vida Familiar (+39%).

En collectius es van comercialitzar un total de 319,6 milions d'euros, un 16,7% més que l'any precedent, amb un creixement destacat de les primes de solucions per a pimes, que van créixer un 26%.

En aquest sentit, VidaCaixa ha assegurat que es manté al capdavant del sector assegurador espanyol i ha subratllat que, per primera vegada, ha passat a "liderar" tots els rnquings, des del segment de vida i pensions, al de plans collectius.

Així mateix, l'entitat gestionava un total de 83.996 milions d'euros en el tancament d'any, un 11,7% més en relació amb un any abans. Aquesta xifra representa aproximadament un 7% del producte interior brut (PIB) nacional i la consolida com l'asseguradora espanyola que més recursos gestiona.

Del total gestionat, 50.505 milions d'euros corresponen a assegurances (+5%), 26.564 milions d'euros (-1%) a plans de pensions i EPSV i els 6.927 milions d'euros restant a BPI VeP.

ESTALVI FINALISTA

L'entitat va tancar el 2018 amb més de 5,2 milions de clients (+10,1%) a Espanya i Portugal, que són principalment particulars, a més d'una gran part del teixit empresarial, en el qual destaquen 27 companyies de l'Ibex 35, 333 organismes públics i més de 1.000 multinacionals i 70.000 pimes i autnoms.

El conseller director general de VidaCaixa, Javier Valle, ha explicat durant la presentació dels resultats que aquestes dades són possibles grcies a la "gran" base de clients. "Aquesta fidelització és el reflex del compromís que tenim amb ells", ha indicat.

Segons ha explicat, la "bellesa" del seu negoci és que es basa en l'estalvi finalista. "Els nostres clients volen construir un estalvi finalista que vetlli per les seves necessitats, retornem les primes en forma de rendes en algun moment. Aquest és el nostre ADN", ha afegit.

Aix, a més, s'assoleix "cuidant les rtios de solvncia, que permeten que el negoci sigui sostenible". La rtio de capital en termes de Solvncia II es va situar en el 152% sobre el capital requerit.

Valle ha assegurat que el 2018 va ser "un grandíssim any" del qual estan "molt orgullosos". "Hem aconseguit afrontar amb molt d'xit la competncia cada cop més gran i el difícil context dels mercats", ha asseverat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés