Publicat 21/02/2018 11:30

VidaCaixa va guanyar un 29% més el 2017, fins als 634 milions

Seu de VidaCaixa
EUROPA PRESS

MADRID 21 febr. (EUROPA PRESS) -

VidaCaixa va obtenir un benefici net de 634 milions d'euros en l'exercici 2017, la qual cosa suposa un 29% més que un any abans, de manera que, en termes recurrents --sense tenir en compte extraordinaris--, va aconseguir el millor resultat de la seva història.

Aquest fort augment del benefici el va causar, principalment, el bon comportament del negoci d'estalvi individual, especialment l'estalvi periòdic i els fons de pensions, així com al creixement del negoci de risc.

L'entitat, que disposa d'una quota de mercat del 32,8% en assegurances de vida, un 2,4% més que un any abans, va registrar un volum de recursos gestionats de 75.221,8 milions d'euros, un 10,8% més que l'exercici anterior.

D'aquesta quantitat, van correspondre a plans de pensions i EPSV uns 26.133 milions d'euros, un 6,9% més, amb una quota de mercat del 23,5%.

La resta correspon a assegurances de vida i ascendeix a 48.307 milions d'euros, un 13,1% més.

Al tancament del 2017 l'entitat va comercialitzar 11.526,3 milions d'euros en primes i aportacions i durant l'exercici va abonar 3.945 milions d'euros en prestacions als seus clients, un 3,5% més que el 2016.

Les primes totals d'assegurances de Vida i No Vida de l'entitat es van situar en 9.666 milions d'euros.

Les aportacions periòdiques a plans de pensions individuals (PPI), individuals d'estalvi sistemàtic (PIAS) i assegurances individuals d'estalvi a llarg termini (SIALP) van captar 1.290 milions d'euros en primes, un 26% més.

Per la seva banda, les aportacions a plans de pensions van superar el 2017 els 1.860 milions d'euros, un 17,6% més.

Les rendes vitalícies van sumar més de 4.400 milions d'euros en primes, mentre que les corresponents al segment de col·lectius van aconseguir els 953,6 milions d'euros, un 5,3% més.

El volum d'estalvi gestionat en els plans de pensions d'ocupació i associats va ser de 8.769 milions d'euros, un 0,2% més.

L'entitat va comercialitzar 832,7 milions d'euros en primes de Vida-Risc, un 8,3% més, i més de la meitat d'aquestes primes, 558,9 milions d'euros, va correspondre al segment individual (+6,3%).

En el segment de col·lectius les primes van ascendir a 273,9 milions d'euros, un 12,5% més.

El 2017, "un gran exercici", en paraules del conseller delegat de VidaCaixa, Tomás Muniesa, l'entitat va aconseguir els 4,7 milions de clients, la qual cosa implica un 3,6% més que un any abans.

Contingut patrocinat