L'activitat comercial és de 7.368,4 milions, un 33,7% més
BARCELONA, 1 ago. (EUROPA PRESS) -
VidaCaixa va tancar el primer semestre de l'any amb un benefici de 523,6 milions d'euros, un 35% més que en el mateix període de 2022, "grcies a la bona evolució de les carteres de negoci i al comportament alcista dels mercats", ha explicat en un comunicat aquest dimarts.
L'activitat comercial de l'asseguradora va créixer un 33,7%, fins a 7.368,4 milions d'euros en primes i aportacions, que ha estat impulsada per les rendes vitalícies i les assegurances d'estalvi garantits.
Els recursos gestionats van arribar a 119.943 milions d'euros, un 4,7% més per "la bona evolució del negoci" i el comportament favorable dels mercats, que s'ha fet especialment visible en les carteres 'unit linked' i els plans de pensions.
Del total, 69.970 milions d'euros corresponen a assegurances de vida, 41.437 milions es concentren en plans de pensions i EPSV, 7.515 milions són de BPI Vida i Pensés i 1.023 milions són de Sa Nostra Vida.
VidaCaixa manté 6,4 milions de clients a Espanya i Portugal, i la rtio de solvncia sobre el capital requerit a tancament del primer semestre va ser del 153%.
D'altra banda, fins a juny, VidaCaixa va abonar 2.841 milions en prestacions a Espanya i Portugal, un 6% més, i "gairebé la meitat", 1.249 milions, es van pagar en forma de renda.
ASSEGURANCES D'ESTALVI
Les primes aportades a assegurances d'estalvi van sumar 5.825 milions d'euros, un 47,5% més, dels quals 5.587 milions van correspondre al segment individual.
Per la seva banda, les rendes vitalícies van acumular més de 3.000 milions en primes fins a juny, mentre que les primes en assegurances d'estalvi collectius es van situar en els 238 milions, un 16% menys que fa un any.
Les aportacions a plans de pensions individuals van registrar un descens del 13,2%, fins el 488,2 milions, a causa de la reducció legal en el límit mxim, i les aportacions a plans d'ocupació i associats van baixar un 1,5%, fins el 294,8 milions.
Les primes de segurs vida-risc van arribar a 760,2 milions, un 8,7% més, i MyBox Vida va arribar els 16,3 milions en primes i va superar els 750.000 clients.