Sáenz de Santamaría i Soraya Rodríguez es retreuen mútuament els resultats de les seves polítiques econòmiques
MADRID, 19 març (EUROPA PRESS) -
La vicepresidenta del Govern del PP, Soraya Sáenz de Santamaría, ha presumit aquest dimecres al Ple del Congrés que, "per primera vegada" en un any, l'Executiu ha aconseguit que hi hagi menys aturats i menys famílies amb tots els membres a l'atur per acusar el PSOE de fer un discurs cada vegada "més dur" malgrat que les coses "van millorant".
Durant la sessió de control, la número dos del Govern central ha contestat així a la portaveu parlamentària dels socialistes, Soraya Rodríguez, qui li ha demanat que passi comptes del que pensa fer el Govern de l'Estat davant de la situació a les 600.000 llars en les quals no entra cap tipus d'ingrés i davant dels 3,2 milions d'espanyols que no reben cap tipus de prestació. "Això no succeïa a Espanya des dels 80, quan a Espanya no havíem creat un fons de protecció per desocupació", ha emfatitzat.
En el seu torn, la vicepresidenta ha destacat que el seu Govern ha adoptat mesures per crear ocupació i s'ha guiat "sempre" pel principi d'equitat. "Hem pujat les pensions i mai les hem congelat; hem mantingut els subsidis d'atur, el pressupost dels quals puja un 10%; hem donat estabilitat a les ajudes a aturats que ja no cobren prestació fins que l'atur baixi per sota del 20%, i hem aprovat un pla d'inclusió social, pendent des del 2010, dotat amb 136.000 milions d'euros en quatre anys", ha enumerat.
Però, a més, Sáenz de Santamaría ha garantit que l'Executiu espanyol continuarà adoptant mesures basades en la cohesió social, com la reforma fiscal, que baixarà els impostos a les famílies amb menys rendes, i que seguirà realitzant reformes estructurals per aconseguir crear ocupació perquè és "el que més necessiten aquestes famílies i, certament, la millor ajuda que se'ls pot donar". "Espero que col·laborin", ha postil·lat.
EL PSOE REPLICA
Davant d'aquestes paraules, Rodríguez ha negat les dades aportades per la vicepresidenta subratllant que el Govern del PP ha baixat la cobertura de prestació per desocupació en 10 punts percentuals en dos anys, que ha eliminat el subsidi a aturats de més de 45 i 52 anys i que ha destruït un milió de llocs de treball en dos anys des que van aprovar la seva reforma laboral baixant, a més, els salaris de tots els treballadors. "Els salaris no es moderen, es devaluen" ha dit.
La dirigent socialista ha retret al president del Govern de l'Estat, Mariano Rajoy, present a la sessió plenària, que hagi congelat el Salari Mínim Interprofessional dues vegades consecutives, cosa que "no ha fet cap president de la democràcia", que vulgui apujar l'IVA d'alguns productes de la cistella bàsica, que es negui a crear un fons de pobresa i a impulsar un pla contra la pobresa energètica.
"Vostès diuen que no a tot", ha denunciat Rodríguez, abans de lamentar que només hagin dit sí a l'entrega de 6.000 habitatges per a famílies desnonades, un acte "propagandístic" en què la vicepresidenta, "amb la veu entretallada", ha dit que "seguiria mes a mes l'entrega de les claus perquè les claus siguin una porta a l'esperança d'aquestes famílies".
Una promesa que dubta que hagi complert perquè, un anys després, només s'han lliurat 640 cases i només s'han signat 169 contractes mentre que s'han denegat 1.000 peticions perquè "és impossible". "Per als bancs, amb 40.000 milions, tot és facilíssim; per als desnonats, impossible", ha conclòs.
578.000 FAMÍLIES AMB EL PSOE
"Vostè pot venir a parlar de pobresa o fer demagògia, però no pot fer-ho el mateix dimecres, com a mínim per decència i respecte al Congrés, en què molts diputats sí que es preocupen per aquestes famílies que no tenen cap manera d'atendre les seves necessitats", li ha replicat de seguida Sáenz de Santamaría, qui ha retret als socialistes que ara els preocupin 600.000 famílies i no les 578.000 que hi havia quan van deixar el Govern.
Sáenz de Santamaría ha emfasitzat que "la gran bretxa" de desigualtat social es va produir la passada legislatura per "la falta de polítiques adequades", però ha apuntat que "el que més crida l'atenció" és que a mesura que van millorant les coses, "tot i que a poc a poc", el discurs del principal partit de l'oposició sigui "més dur".
Segons ha insistit, les coses estan "canviant" i, tot i que queda "molt per fer", hi ha una millora. "Per primera vegada en un any hi ha 227.000 aturats menys que l'any anterior i més afiliats a la Seguretat Social, i per primera vegada hi ha menys famílies amb tots els membres a l'atur, i això són avenços", ha finalitzat.