Publicat 07/02/2023 10:23

Verge veu "un retrocés important" en la modificació de la llei del 'només sí és sí' del PSOE

Archivo - La consellera d'Igualtat i Feminismes del Govern, Tnia Verge
David Zorrakino - Europa Press - Arxiu

BARCELONA 7 febr. (EUROPA PRESS) -

La consellera d'Igualtat i Feminismes del Govern, Tnia Verge, ha qualificat de "retrocés important" la modificació de la llei del 'només sí és sí' que el PSOE va registrar dilluns al Congrés.

"Posar al centre el consentiment no té res a veure amb l'increment de penes, que és la proposta del PSOE, si el text quedés així tornaria a introduir aquest supsit, en el qual les dones hauran d'acabar demostrant una vegada més haver patit aquesta violncia", ha avisat en una entrevista del diari 'Ara', recollida per Europa Press aquest dimarts.

Sobre les crítiques a la norma per la reducció de penes, ha sostingut que "bona part d'aquesta alarma social també és meditica i també intencionada per un sector del poder judicial, que té la guerra declarada al Govern espanyol i que tampoc no accepta gratament els avenos en polítiques feministes".

"Si el poder judicial tingués més formació en perspectiva de gnere, clarament moltes d'aquestes rebaixes no s'haurien produt", ha subratllat.

Preguntada per la 'llei trans', Verge ha resolt: "Són drets humans. Per tant, aquí no hi ha debat possible sobre si es garanteixen o no es garanteixen".

"ELS PRESSUPOSTOS MÉS FEMINISTES"

Verge ha enaltit que els pressupostos del 2023 acordats pel Govern, el PSC i els comuns són els "més feministes de la histria de la Generalitat", i ha xifrat en un 153% l'augment dels recursos destinats a la seva Conselleria des del 2021, que per al 2023 s'enfilaran a 116 milions d'euros.

Ha explicat que 38 milions seran per abordar violncies masclistes i que, en collaboració amb l'Agncia Catalana d'Habitatge, hi haur disponibles 109 pisos de les taules d'emergncia per a dones que estan en situació de violncia masclista, i també tres milions per a "programes específics d'inserció laboral".

També ha assegurat que la Conselleria preparar un nou protocol de gnere en l'mbit de l'oci nocturn per "establir uns estndards comuns en l'atenció i la prevenció".

Contingut patrocinat