Publicat 08/01/2022 10:20

Verge atribueix a la conscienciació l'augment de trucades al telfon contra la violncia masclista

La consellera d'Igualtat i Feminismes del Govern, Tnia Verge, durant una entrevista amb Europa Press
David Zorrakino - Europa Press

El telfon d'atenció a la violncia masclista va rebre més de 10.700 trucades al 2021

BARCELONA, 8 gen. (EUROPA PRESS) -

La consellera d'Igualtat i Feminismes de la Generalitat, Tnia Verge, ha atribut l'increment en els últims anys de trucades al telfon d'atenció a les víctimes de violncia masclista (900 900 120) a "les campanyes de conscienciació que s'han fet, perqu hi ha més punts i arriben a més collectius i a més espais".

El telfon d'atenció a la violncia masclista a Catalunya va registrar al 2021 --en dades fins al novembre que ha consultat Europa Press-- 10.779 trucades relacionades directament amb la violncia masclista, i 1.856 més que també ha ats la mateixa línia vinculades amb altres motius.

En una entrevista d'Europa Press, Verge ha subratllat com a objectiu la "corresponsabilitat" de tota la societat per aturar la violncia masclista, i ser capa d'identificar quines són les diferents formes d'aquest tipus de violncia.

La consellera ha destacat que per a aquesta identificació és necessari tant el paper de les dones com el dels homes, que poden ajudar a "deslegitimar i rebutjar" als seus espais aquestes conductes.

Ha valorat que casos de dones amb visibilitat pública són "molt potents per ajudar altres dones que estiguin en una situació semblant per identificar que el que els est passant no és fruit de la mala sort", i ha insistit que és una situació estructural.

Des de gener, la xifra més baixa de trucades sobre aquest tipus de violncia contra les dones s'ha registrat el mes de febrer amb 682 atencions i la més alta, al juny, amb 1.155 trucades, i a més des del mar, cada mes el telfon ha superat les 900 trucades sobre violncia masclista.

Segons dades fins al setembre del 2021, la situació de violncia en la majoria de trucades es donava en l'mbit de la parella (88,3%), seguida de l'entorn familiar (6,8%) i del socioeconmic (4,2%).

VIOLNCIA ECONMICA

Verge ha defensat que la violncia econmica --com a forma de violncia masclista-- té la base en la precarietat econmica de les dones: "Aix fa que moltes dones es vegin obligades a aguantar durant més temps aquesta situació (de violncia) per por d'estar desemparades si abandonen el seu agressor".

"Tenir aquesta capacitat d'autonomia econmica és indispensable", ha insistit la consellera, i per aix, el departament est adoptant mesures per reforar els programes d'inserció laboral per a dones víctimes de violncia masclista.

També confia que mesures d'altres departaments, previstes als Pressupostos de la Generalitat per al 2022, tinguin un impacte en la reducció de desigualtats, com el pla pilot de la Renda Bsica Universal: "Tindr un nombre de dones beneficiries molt important perqu sabem que la pobresa est feminitzada", ha exemplificat Verge.