AYUNTAMIENTO DE BERGA - Arxiu
BARCELONA 21 juny (EUROPA PRESS) -
L'alcaldessa de Berga (Barcelona), Montse Venturós, decidirà en els propers dies si presenta recurs d'apel·lació davant l'Audiència de Barcelona a la sentència que la condemna a sis mesos d'inhabilitació per mantenir l'estelada durant els processos electorals de 2015, ha informat a Europa Press la seva defensa.
El Jutjat Penal 2 de Manresa (Barcelona) l'ha condemnat també a una multa de 540 euros per un delicte de desobediència en mantenir la bandera estelada penjada al consistori durant les eleccions catalanes i les generals de 2015.
En la sentència, recollida per Europa Press, es considera provat que Venturós va mantenir l'estelada malgrat que la Junta Electoral de Berga li va requerir que la retirés amb l'advertiment que si no incorreria en delicte electoral.
El text recorda que Venturós, al seu interrogatori com acusada, no solament es va basar en la decisió del Ple municipal de penjar l'estelada, sinó en "la decisió de fer cas omís a tot el que vingués dels tribunals i jutjats".
També constata que la bandera seguia penjada en període electoral el 2015, per la qual cosa "no és possible escudar-se en l'acord del Ple de 6-9-2012" encara que la decisió municipal sigui anterior a la de la Junta Electoral, perquè preval la resolució d'aquest òrgan ja que una de les seves funcions és garantir la neutralitat quan hi ha comicis.