Publicat 23/05/2019 20:12

Vendre menjar a baix cost en comptes de llanar-lo: aix és el que ofereix aquesta 'app'

Qué hacer si me corto con un cuchillo
GETTY IMAGES/ISTOCKPHOTO / IVAN-BALVAN - Archivo

MADRID, 23 Maig (EDIZIONES)

Una tercera part dels aliments que es produeixen a nivell global cada any --és a dir, al voltant de 1.300 milions de tones-- es perd o es malgasta, segons l'Organització de les Nacions Unides per a l'Alimentació i l'Agricultura (FAO). Les noves tecnologies han obert possibilitats noves per lluitar contra aix, com 'Too Good To Go'.

L''app' posa en contacte clients amb establiments que aquest dia tenen un excedent de productes. Per un preu més redut que el d'un menú habitual, els usuaris poden adquirir un 'pack sorpresa' compost amb els aliments que no hagin estat consumits en el negoci en qüestió. Els 'packs' depenen del negoci i del seu excendent: "Es valora quin tipus de producte és el que tenen i quin tipus de 'packs' són els que es poden posar a la venda a través de l'aplicació", ha explicat en declaracions a Europa Press Carlos García, el reponsable de premsa i esdeveniments de l'empresa.

A 'Too Good To Go' --disponible en iOS i en Android-- hi ha espai per a cadenes (per exemple, Tim Hortons, SushiShop), petits establiments, fleques i fruterías i negocis 'veggies', i més. Sempre que l'objectiu del negoci sigui lluitar contra el desaprofitament alimentici, té les portes de la 'app' oberta: "El que no volem és tenir establiments que simplement vulguin emprar 'Too Good To Go' per adquirir visibilitat", ha assenyalat García.

L'aplicació va néixer a Dinamarca el 2016, amb un grup d'emprenedors que havia assistit a un esdeveniment. Quan va acabar, van veure que l'establiment tirava tot el que havia sobrat del buffet. Li van preguntar al propietari per qu tirava a les escombraries tot aquell menjar en perfecte estat i ell els hi va dir que no es podia guardar per l'endem: ja no estaran prou frescos i la clientela no els voldr.

"Al final, no tenia una altra opció que malgastar aquests productes", ha ressaltat García. Va ser a partir d'aquest moment quan aquest grup d'emprenedors va comenar a donar-li voltes a qu podien fer per contribuir a reduir el desaprofitament d'aliments.

Des d'aquell moment, l'empresa s'ha expandit a onze pasos europeus. A Espanya va arribar el 2018 i ja est present a 13 ciutats i té 300.000 usuaris (10 milions a nivell europeu).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés