Actualitzat 17/12/2013 22:31

Una veïna diu a la jutge que una mossa li va preguntar si tenia fotos de l'arrest de Benítez

Assegura que va esborrar les imatges "voluntàriament" i no es va veure coaccionada per l'agent

BARCELONA, 3 des. (EUROPA PRESS) -

La veïna del Raval que ha declarat aquest dimarts com a testimoni davant de la jutge que investiga la mort de l'empresari del Gaixample Juan Andrés Benítez ha confirmat que una mosso d'Esquadra va pujar al seu pis del carrer Aurora la mateixa nit de la reducció policial i li va preguntar si havia tret fotografies dels incidents.

Caroline Isabelle C., d'origen francès, ha dit a la titular del Jutjat d'instrucció 20 de Barcelona, Eva Moltó, que després que li preguntés per les imatges ella les va esborrar "voluntàriament" i que no es va sentir coaccionada per l'agent per fer-ho, segons han explicat fonts judicials.

"El problema és què fa un mosso deixant que s'esborri en la seva presència una prova que podria ser fonamental en aquesta causa", ha valorat després de la declaració en atenent als mitjans l'advocat de la família de Benítez, David Aineto.

En la mateixa línia s'ha pronunciat l'advocada de l'acusació popular, Laia Serra, que amb independència de si la veïna es va sentir coaccionada, ha ressaltat que el més destacable és que una agent dels Mossos va pujar al pis "per indagar si hi havia imatges".

Des d'un altre punt de vista ho percep l'advocat de la defensa dels policies, Josep Maria Fuster-Fabra, que ha valorat la declaració de Caroline Isabelle C. com a extraordinàriament favorable per als interessos dels mossos perquè "ha dit amb tota claredat que no es va sentir pressionada".

La testimoni ha ratificat així la versió que anteriorment va oferir a la seva declaració davant de la Policia Nacional, i també ha concretat que al seu pis només hi va pujar una agent i que un altre mosso es va quedar a baix de l'escala.

Aquest relat concorda amb la declaració de l'últim dels nou mossos imputats en la causa, que va assegurar a la jutge que va veure com una mosso havia pujat les escales d'un dels edificis, i que les acusacions sospiten que es tracta del moment en què va ser preguntat per les fotos; l'agent encara no ha estat reclamada a declarar.

VALORACIÓ D'AUTÒPSIA

Els advocats han valorat també aquest dimarts l'informe ampliatori de l'autòpsia de Benítez que conclou que és impossible determinar quin grau d'implicació té cada factor que li va propiciar la seva mort.

La defensa ha valorat l'informe com a "extraordinàriament positiu" per als interessos dels mossos perquè conclou que no hi ha cap cop directe que hagi provocat la seva mort, mentre que l'acusació popular considera que deixa clar que sense els cops dels policies Benítez no hauria mort.

Contingut patrocinat