Publicat 13/01/2014 14:04

Usuaris de transport públic adverteixen per carta a Vila que les protestes continuaran

Albert Olbiols Y Ricard Riol De Promoció De Transport Públic
EUROPA PRESS

BARCELONA, 13 gen. (EUROPA PRESS) -

El president de Promoció del Transport Públic (PTP), Ricard Riol, ha enviat una carta al conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila, que l'adverteix que les protestes contra la pujada tarifària aprovada per l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona continuaran i la propera serà aquest dimecres.

En la missiva, Riol assegura que, "contra allò que s'ha dit des de les administracions públiques, les pujades tarifàries aprovades per al 2014 estan perjudicant de forma molt directa els usuaris més quotidians del transport públic de la regió metropolitana".

En concret, la T-10, el títol de transport públic més utilitzat, ha superat per primera vegada la barrera dels 10 euros i n'ha passat a costar 10,30 la d'una zona, mig euro més --un 5,1% d'increment--, mentre que la T-50/30 s'ha incrementat un 8,4% fins a 42,50 euros --3,30 euros més-- i es congelen la T-Mes (52,75 euros), la T-Trimestre (142) i la T-Jove (105); el bitllet senzill costa 2,15 --un 7,5% més--, tots aquests imports pels títols d'una zona.

Segons la PTP, més d'un 80% d'usuaris utilitzen la T-10 i la T-50/30 sobre un escenari que manté l'IPC gairebé nul, i ha lamentat que aquests increments se sumen als que es van practicar el 2013 i 2012, "que va ser l'any més sever de la història de la tarifa integrada i que va fer punxar el rècord de viatgers viscut just un any abans".

"PUJADES DESBOCADES"

"El ritme de pujades del transport públic s'ha desbocat durant la crisi amb increments del 42-43% entre el 2011 i el 2014, cosa que ha fet que moltes persones optin pel frau o per anar en moto o en cotxe", afirma Riol, i sosté que la T-Mes, un abonament que s'ha congelat dues vegades per afavorir els usuaris recurrents, segons el Govern, només s'amortitza a partir dels 63 viatges mensuals, un nombre de desplaçaments que, considera, dista molt de la mobilitat laboral normal, d'entre 35 i 40 viatges.

Riol es dirigeix a Vila a la carta i li diu: "Vostè és coneixedor que la raó principal d'aquestes pujades extraordinàries no és l'increment dels salaris, ni dels preus del combustible, ni l'increment dels costos associats a congestió, sinó que la principal causa d'aquest desequilibri és la caiguda d'usuaris i el mal finançament del transport públic".

A més, afegeix que la regió metropolitana necessita una tarifació mediambiental, i no només social, del transport públic, per la qual cosa no pot ser que aquest tipus de transport sigui més car que el carburant i les despeses corrents de la moto i el cotxe, ja que les tarifes han d'estar relacionades amb el Pla de Qualitat de l'Aire del departament de Vila.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés