Publicat 18/05/2020 12:42

Urkullu convoca el Consell de Govern extraordinari i probablement convocar eleccions el 12 de juliol

El lehendakari, Iñigo Urkullu
GOBIERNO VASCO

BILBAO 18 maig (EUROPA PRESS) -

El lehendakari, Iñigo Urkullu, ha convocat aquest dilluns un Consell de Govern extraordinari a les 13.00 hores i, posteriorment, cap a les 15.00, compareixer públicament per anunciar probablement la convocatria de les eleccions autonmiques el 12 de juliol.

En concret, tot fa preveure que Urkullu convocar els comicis el 12 de juliol, després d'haver escoltat tots els partits en la reunió del 14 de maig, requisit que va establir Urkullu en el decret del 17 de mar que va deixar sense efecte els comicis del 5 d'abril.

Després de la trobada, en la qual només EH Bildu i Elkarrekin Podem es van oposar a celebrar les eleccions al juliol, tot apunta que el president del govern basc les pot convocar el 12 o el 19, quan els experts sanitaris creuen que hi haur menys risc d'infecció.

A més, la tendncia a la baixa de la pandmia al País Basc permetr, si tot continua així, prosseguir amb les fases de desescalada --el proper 25 de maig podria passar a la fase 2--, la qual cosa afavoreix la perspectiva de celebrar els comicis.

En aquest sentit, el Govern basc ja ha comenat a planificar com garantir les mesures de seguretat per facilitar el vot de tots els ciutadans, sobretot de cara a la gent gran i els collectius més vulnerables.

Contingut patrocinat