Actualitzat 22/10/2015 16:50

Uriach es consolida en l'autocura de la salut amb la compra de Fisiocrem

Oriol Segarra, consejero delegado de Uriach
EUROPA PRESS

Comercialitzarà en exclusiva aquest gel a Espanya, Portugal, Itàlia i l'Amèrica Llatina

BARCELONA, 20 maig (EUROPA PRESS) -

El grup farmacèutic Uriach segueix creixent en la divisió de Consumer Health, la dedicada a l'autocura de la salut, i ha tancat aquest mes la compra de Fisiocrem, un gel per al tractament muscular a base d'extractes naturals, a la companyia FC Resources, amb seu a Sant Julià de Vilatorta (Barcelona), per vendre'l en exclusiva a Espanya, Portugal, Itàlia i l'Amèrica Llatina.

"Volem convertir Fisiocrem en una de les marques insígnia d'Uriach, com ho són Biodramina, Utabon o Fave de Fuca", ha sostingut aquest dimecres en roda de premsa el conseller delegat de Grup Uriach, Oriol Segarra, que no ha revelat l'import de l'operació, però ha assegurat que estarà amortitzada en els pròxims dos anys.

Aquesta adquisició s'emmarca en el Pla Estratègic 2013-2017 del grup català, que inclou el creixement de la companyia a través de compres, com les de les marques Halibut, per a la cura de la pell, i Innovage, una línia cosmètica oral, que es van materialitzar l'any passat.

Segons ha assenyalat Segarra, Fisiocrem, que actualment també es comercialitza a altres països com el Regne Unit i Austràlia a través de FC Resources i la producció del qual la realitza un tercer, va arribar a les farmàcies espanyoles el 2011, on va registrar l'any passat un volum de negoci de 6,7 milions d'euros, a un ritme anual de creixement superior al 70%.

Uriach integrarà sis persones de la marca en la seva plantilla, formada per 530 professionals, per assimilar el nou producte, i preveu crear aquest any un equip comercial propi a Portugal per arrencar la seva comercialització --per a la resta de països en els quals té l'exclusiva no hi ha calendari fixat per al començament de la seva venda--.

En paral·lel, el grup, amb una trajectòria de 175 anys, manté un pla d'inversions de 15 milions d'euros per a les seves plantes de Palau Solità i Plegamans, on desenvolupa la seva producció farmacèutica i complements alimentaris, i per a la química de fabricació principis actius farmacèutics de Sant Fost de Campsentelles, Urquima.

EBITDA DE 25 MILIONS

L'empresa familiar Uriach ha tancat l'exercici 2014 amb un Ebitda de 25 milions d'euros, un 25% més, i ha augmentat un 10% el volum de negoci, fins a superar els 120 milions: "Per a aquest 2015 preveiem seguir creixent a doble dígit, i augmentar l'Ebitda entre un 15% i 20% i la facturació un 10%", ha dit Segarra, si bé el creixement encara pot ser més gran, ja que no està previst l'impacte de Fisiocrem en aquestes estimacions.

Per divisions, Consumer Health és la que més creix, un 15% l'any passat, fins a 50 milions, mentre que el mercat ho fa a un ritme del 5%, i els negocis de llicències, genèrics i producció per a tercers van créixer un 5% l'any passat; del total de la facturació, Consumer Health suposa un 40% i la resta de negocis un 20% cadascun aproximadament.

Els productes d'Uriach són presents en més de 70 països, i per mercats geogràfics les vendes exteriors suposen el 37% del volum de negoci, però per al tancament del 2015 es preveu que superin el 40%, i el 2017 el 50%, amb el focus lloc en països de l'Amèrica Llatina i zona Emena (Europa, l'Orient Mitjà i nord d'Àfrica): "Farem tot per créixer tant com es pugui fora".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés