Publicat 15/10/2015 14:50

Uriach compra la italiana Laborest, especialitzada en complements alimentaris

MADRID/BARCELONA, 15 oct. (EUROPA PRESS) -

La farmacèutica catalana Uriach ha tancat l'adquisició de la companyia italiana Laborest, especialitzada en la comercialització de complements alimentaris, després d'un acord del qual, per motius de confidencialitat, no s'han fet públiques les xifres de l'operació.

La firma italiana té una cartera de 25 a 30 productes per a diferents àrees terapèutiques com Neurologia, Traumatologia, Somni i Gastrointestinal, entre d'altres, i entre aquests productes destaca el 'Tiobec', destinat a alleujar mals de cap i altres neuropaties.

La facturació de Laborest al mercat italià ronda els 25 milions d'euros anuals, i té una plantilla de 180 col·laboradors --130 d'ells agents de visita mèdica--.

Segons ha explicat el conseller delegat d'Uriach, Oriol Segarra, la compra de Laborest forma part del procés de creixement i expansió internacional de la companyia previst en el seu pla estratègic 2013-2017, i els ajudarà a "convertir-se en un referent a l'àrea de complements alimentaris a Espanya i Europa".

L'objectiu d'Uriach és comercialitzar progressivament els complements alimentaris de Laborest a Espanya i en els més de 70 països on ja té els seus productes al mercat.

Això dependrà de si aquests ja tenen un registre de comercialització europeu --que acceleraria la seva entrada en els mercats nacionals-- o han de presentar sol·licituds d'autorització en les agències reguladors de cada país --en el cas d'Espanya davant de l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS), dependent del Ministeri de Sanitat--.

De la mateixa manera, Segarra ha destacat que la compra de Laborest complementa "sense solapar-se" tant la cartera de complements alimentaris d'Uriach com el seu model de negoci, ja que la companyia italiana està més enfocada en la visita mèdica com a font de comunicació dels seus productes i l'espanyola se centra més en el canal farmacèutic i el consumidor.

De fet, la farmacèutica catalana pretén "intensificar" aquest model comercial sense perdre de vista el canal farmàcia, i rebutja optar per la venda en grans superfícies o herbolaris, ja que no volen "banalitzar" els seus productes.

EXPANSIÓ

A més de la compra de Laborest, el procés d'internacionalització d'Uriach també ha inclòs el començament de les primeres operacions comercials a Portugal amb una xarxa de vendes pròpia, potenciant les seves marques 'Aquilea' i 'Innovage' de complements alimentaris.

La companyia no està tancada a noves adquisicions, tant a Espanya com a escala internacional, i reconeix que en principi la compra no generarà deute, ja que "aposta per un model de creixement sòlid i sostenible, més centrats en el llarg termini".

El 2014 Uriach va facturar al voltant de 120 milions d'euros, un 10% més que l'any anterior, amb un ebitda de 25 milions d'euros, i el 45% de les seves vendes s'han produït fora del mercat nacional.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés