Publicat 11/05/2016 13:22

Uriach augmentarà vendes un 13,6% el 2016 fins a 150 milions

El consejero delegado de Uriach, Oriol Segarra
EUROPA PRESS

Avança en el seu objectiu de facturar 170 milions el 2017

BARCELONA, 11 maig (EUROPA PRESS) -

El grup farmacèutic Uriach preveu registrar un Ebitda de 42 milions d'euros i augmentar vendes un 13,6% el 2016, fins a 150 milions d'euros, dels quals un 48% procedirà de mercats exteriors.

Així ho ha explicat aquest dimecres en roda de premsa el conseller delegat d'aquesta farmacèutica familiar, Oriol Segarra, que ha destacat que la companyia avança en el seu pla estratègic 2013-2017, que preveu un Ebitda de 50 milions i un volum de negoci de 170.

El fabricant de Filvit, Utabon i Aero-Red ha tancat l'exercici 2015 amb una facturació de 132 milions, un 10% més, i ha augmentat el benefici brut d'explotació un 28%, fins arribar als 33 milions d'euros.

La divisió de Consumer Health, especialitzada en productes d'autoconsum per a la salut, suposa el 48% de les vendes i va créixer un 16% l'any passat, mentre que B2B, que engloba genèrics, branded products i CMO per llicenciar tercers, va créixer un 7,5% el 2015 i suposa un 52% del negoci.

ENTRADA A ITÀLIA I PORTUGAL

L'octubre de l'any passat, Uriach es va fer amb el laboratori italià Laborest especialitzat en complements alimentaris, que té una facturació anual pròxima als 25 milions d'euros i que ha permès a Uriach entrar a Itàlia.

El 2015 també va ser l'any que la farmacèutica catalana fundada en 1838 va començar a operar a Portugal amb una xarxa comercial pròpia i potenciant les marques de nutricosmètica Aquilea i Innovage.

D'aquesta manera, la companyia té presència directa a Espanya --el seu principal mercat--, Itàlia i Portugal, i comercialitza els seus productes en més de 70 països, avançant a l'objectiu del pla estratègic que dos terços del negoci procedeixin de mercats internacionals, respecte del 32% el 2012, per diversificar el risc.

Segarra ha explicat que els països focus per a Uriach són els de creixement intermedi, com el Nord d'Àfrica, l'Àsia, l'Amèrica Llatina i Rússia, i la companyia busca "proactivament" oportunitats per augmentar la seva presència directa en aquests països.

"Ens plantegem tant començar des de zero, com arribar a un acord amb una empresa local o l'adquisició d'una companyia o marca, però sempre que l'operació suposi l'entrada en un nou segment que complementi el nostre negoci", ha destacat Segarra, que ha assenyalat l'interès per la nutricosmètica i els complements alimentaris.

NOUS LLANÇAMENTS

Uriach, que té un portfoli de més d'un centenar de referències, desenvolupa la seva producció farmacèutica i de complements alimentaris a Palau Solità i Plegamans (Barcelona), que actualment fabrica uns 32 milions d'unitats.

La companyia, que s'acabarà 2016 amb una plantilla de 750 treballadors i inverteix uns set milions d'euros anuals en R+D, ha indicat que el llançament de Rupatadina al Japó i el Canadà avança a bon ritme i es preveu per a finals del 2017.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés