BARCELONA 15 oct. (EUROPA PRESS) -
L'eurodiputat de Podem Miguel Urbán ha demanat aquest dilluns anul·lar els judicis i les sentències del franquisme, perquè critica que Espanya "segueix sent una anomalia a Europa" en aquesta qüestió.
En declaracions als mitjans després de l'ofrena a la tomba de Lluís Companys, on ha acudit en representació del grup de Memòria Històrica del Parlament Europeu, ha recordat que a altres països s'han jutjat les dictadures i ha afirmat que "amb impunitat no pot haver-hi democràcia".
Urbán ha defensat que és necessari que les víctimes del franquisme puguin acudir a la Justícia i que no n'hi ha prou amb retirar les sentències, i que s'ha de fer el mateix amb els responsables: "No estem defensant que simplement es retirin les medalles als torturadors, els volem veure davant d'un jutjat pagant pel que han fet".