BARCELONA 22 set. (EUROPA PRESS) -
UPyD ha exigit al Govern que cessi la delegada del Govern a Catalunya, Teresa Cunillera, després de les declaracions que ha realitzat aquest dissabte en una entrevista a Catalunya Radio, en la qual s'ha mostrat "partidària" de concedir un indult als dirigents independentistes.
La formació ha considerat que aquestes declaracions són incompatibles amb el càrrec que ostenta Cunillera, i ha recordat que la seva funció és la de representar al Govern central, "que hauria d'exercir les seves funcions per revertir la situació de ruptura que els secessionistes han provocat", han informat un comunicat aquest dissabte.
"Si Sánchez no cessa del seu càrrec a Cunillera, no només estarà consentint les seves paraules, sinó també sembrant dubtes sobre el seu compromís amb la defensa de la democràcia", ha indicat el partit.
UPyD ha recordat que als dirigents catalans a la presó "se'ls imputen delictes molt greus i han posat en perill la convivència a Catalunya", i han assenyalat que això s'ha produït després d'anys d'adoctrinament a les aules i discursos contra la resta d'Espanya.
El portaveu nacional de la formació, Cristiano Brown, ha afirmat que "està situació ha de resoldre's des de l'Estat de Dret, respectant la decisió que prengui la justícia, i defensant políticament el principi d'igualtat, sense indultar a els qui volen infringir-ho".