BARCELONA 17 maig (EUROPA PRESS) -
Els economistes Joan Tugores, Juan Corona i María Blanco han advertit de l'"error histric" que suposaria repetir les receptes allacionistes que es van implantar després de la I Guerra Mundial.
Ho han dit durant una taula rodona emmarcada en les II Jornades 'La Ilusión liberal', organitzades a la Universitat Abat Oliba CEU pel Club Tocqueville i la Fundación Conversación, segons un comunicat de la universitat aquest dimarts.
Tugores ha assegurat que "l'autarquia és empobridora" i ha afegit que la millor defensa dels interessos nacionals és continuar confiant en economies obertes.
Corona ha subratllat que "les persones viuen amb més prosperitat en un mercat obert" i ha alertat de les polítiques que pretenen blindar els pasos de cara a l'exterior.
Blanco, per la seva banda, ha apuntat que el problema "és que hi ha atractius poderosos per caure en el proteccionisme", tot i que el nacionalisme econmic és negatiu ja que perjudica els ciutadans i genera incentius perversos.